مجلس پیگیر مطالبات به حق قطعه‌سازان است.

مجلس پیگیر مطالبات به حق قطعه‌سازان است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی با توجه به اهمیت تولید و صنعت در کشور، بخش مهمی از دغدغه مجلس بهبود و ارتقاء صنعت خودرو و قطعه سازی کشور است.

رضا علیزاده در خصوص مطالبات قطعه سازان اظهار داشت: با توجه به اشتغال‌زایی وسیعی که در صنعت خودروسازی کشور وجود دارد مجلس ناگزیر به حمایت از این صنعت است تا به اشتغالی که در این بخش ایجاد شده، آسیبی وارد نشود.

این نماینده مجلس افزود: البته در کنار این حمایت، انتظار می رود خودروسازان نیز به دنبال ارتقاء کیفیت و تعدیل قیمت‌ها باشند.

علیزاده همچنین با توجه به ضرورت رشد تولید و صنعت در کشور، به جلسات مستمر کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این راستا پرداخت و تصریح کرد: به منظور رفع موانع و ارتقاء تولید در صنعت خودروسازی کشور، کمیته صنعت کمیسیون صنایع مجلس به طور مستمر جلساتی را در این زمینه برگزار کرده است به طوری که اعضای کمیته بر اساس گزارش‌های ارائه شده، پیگیر موضوعات و مطالبات به حق صنعت خودرو در حوزه کمی و کیفی و تصمیمات وزارت صنعت هستند و در این جریان عملکرد خودروسازان را نیز رصد می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم قطعه‌سازان در چرخه تولید خودروسازی کشور بیان کرد: با توجه به مشکلات قطعه سازان در ارتباط با خودروسازان و طرح مسائلی چون هزینه تولید و قیمت تمام شده قطعات، تاکنون در این راستا تعاملات خوبی بین مجلس و متولیان این صنعت صورت گرفته است و کمیسیون صنایع مجلس نیز با توجه به خواست قطعه سازان، به دنبال رفع مشکلات این بخش از صنعت کشور است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، همچنین بخش مهمی از نگرانی قطعه سازان را تاخیر در پرداخت مطالبات و عدم اجرای به موقع تعهدات خودروسازان دانست و گفت : متاسفانه پرداخت بلند مدت مطالبات، مشکلات زیادی را در تامین نقدینگی قطعه سازی ایجاد کرده است هر چند به نظر می‌رسد خودروسازان نیز با مشکلات خاصی در این جریان رو به رو هستند.

وی با اشاره به برگزاری پنجمین همایش صنعت خودرو با محور “زنجیره تامین رقابت پذیر” که در ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه امسال در تهران برگزار می شود، اظهار کرد: بی تردید برگزاری چنین همایش‌هایی تاثیرات مثبتی در ارتقاء سطح کمی و کیفی صنعت قطعه سازی و خودروسازی کشور خواهد داشت.

علیزاده در پایان ابراز امیدواری کرد با برگزاری این گونه همایش‌ها و ارتقاء سطح کیفی آنها، به توان کمک موثری را به جریان کلی صنعت خودرو و قطعه‌سازی کشور کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ ۲۶% ۲۹۰٬۰۰۰ تومان
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.