احتمال عبور شاخص از مقاومت 1.6 میلیونی

احتمال عبور شاخص از مقاومت 1.6 میلیونی

کارشناس بازارسرمایه از احتمال پشت سر گذاشتن سطح مقاومت ۱.۶ میلیونی شاخص خبر داد و گفت: اگر به ترس‌های بازار پاسخ داده شود، نماگر بازار دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحد را می بیند.

 

 هومن عمیدی درخصوص احتمال پشت سر گذاشتن سطح مقاومت ۱.۶ میلیون واحدی شاخص بورس به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بازار سرمایه ، بازار احتمالات است و با در نظر گرفتن این موضوع و نگاه به شرایط اقتصادی به نظر می آید شاخص در سطح مقاومت ۱.۶ میلیون واحدی توقف نداشته باشد .

وی افزود: حقوقی‌ها و حقیقی‌ها اگر بخواهند سهام را در این سطح از مقاومت بفروشند، بازار‌های دیگر به اندازه بورس جذابیت ندارد و حتی نمی‌توانند تصمیم به پارک کردن پول بگیرند به علت اینکه درآمد حاصل از پارک پول که متاثر از تورم باشد، کم است. در شرایط فعلی اگر افراد پول نقد در دست داشته باشند، معمولا بین بازار‌های رقیب، بازار سرمایه را انتخاب می‌کنند. چون از شرایط خوبی بهره‌مند است. بنابراین افرادی که در این بازار سرمایه‌گذار هستند نیز به دلیل این سطح مقاومت دست به فروش  سهام نمی‌زنند و فشار عرضه ایجاد نمی‌کنند.

این کارشناس بازار سرمایه درباره درجا زدن شاخص در زمان رسیدن به این سطح مقاومت توضیح داد: این امر بعید است. چرا که ۱۷ هزار میلیارد تومان معاملات خرد وجود داشت و رکورد معاملات شکسته شد. قطعا با این پول‌ها از این سطح از مقاومت نیز عبور می شود و اگر تعدادی از سهم‌های شاخص ساز نیز مثبت باشند این سطح نیز مانند سایر مقاومت ها رد می‌شود.

عمیدی تصریح کرد: اگر به ترس‌های بازار مانند قیمت گذاری دستوری، افزایش نرخ پالایشگاه ها، دستکاری در دامنه نوسان، افزایش سود بانکی، قطع برق صنایع و امثال این موارد یک به یک پاسخ داده شود، بازار سرمایه می تواند در سایه امنیت با نظر به شرایط اقتصادی، شاخص دو میلیون و  ۱۵۰ هزار واحد را ببیند. در حال حاضر بازار تا این سطح ۳۵ درصد اختلاف دارد. بنابراین ظرفیت رشد مناسبی در آینده دارد.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ ۲۶% ۲۹۰٬۰۰۰ تومان
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.