نگران دادن مالیات نباشید!!!

نگران دادن مالیات نباشید!!!

 با توجه به رشدهای متوالی بورس و تمایل بنگاه‌های اقتصادی برای حضور در این بازار، وزیر اقتصاد نگرانی این بنگاه‌ها برای بررسی مجدد پرونده مالیاتی سنوات گذشته خود را با اعلام اینکه ورود سازمان امور مالیاتی به پرونده‌های سال‌های ماقبل ۱۳۹۸ تمامی شرکت‌هایی که در سال جاری در بورس پذیرش می‌شوند ممنوع شده است را برطرف کرد.

 از زمان آغاز سال جدید، عرضه سهام شرکت‌های دولتی در بورس از اهمیت و توجه زیادی برخوردار شد و در پی رشدهای پی در پی شاخص این بازار و افزایش سودآوری بورس، تمایل شرکت‌های دولتی و بنگاه‌های اقتصادی برای حضور در بازار سرمایه روزبه‌روز افزایش پیدا کرد؛ به‌گونه‌ای که دولت هم تصمیماتی برای افزایش کارآیی این بازار انجام داد و طبق گفته‌ها قرار است حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان از واگذاری شرکت‌های دولتی برای تامین مالی بودجه صورت بگیرد.

همچنین در این زمینه، وزارت امور اقتصادی و دارایی پیشنهاداتی برای ارائه مشوق‌های مالیاتی به شرکت‌هایی که در سال جاری درخواست پذیرش در بورس را ارائه کنند و از شرایط لازم هم برخوردار باشند، مطرح کرد و این پیشنهاد مورد تایید اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی قرار گرفت.

پس از این، به تازگی وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی به دلیل شرایط خوب بازار سرمایه، تمایل زیادی دارند برای بورس پذیرش بگیرند، اعلام کرد بنگاه‌هایی هستند که شرایط مالیاتی شفاف و روشنی دارند اما نگران این هستند که اگر وارد بازار سرمایه شوند،زمینه و بهانه‌ای پیدا شود که پرونده مالیاتی سنوات گذشته آنها مورد کالبد شکافی مجدد قرار گیرد.

طبق گفته دژپسند، برای رفع این دغدغه، طی مصوبه‌ای که از شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گرفتیم و ابلاغ هم شده است، ورود سازمان امور مالیاتی به پرونده‌های سال‌های ماقبل ۱۳۹۸ تمامی شرکت‌هایی که در سال جاری در بورس پذیرش می‌شوند ممنوع شده و این شرکت‌ها فقط بابت صورت مالی سال ۱۳۹۸ خود مالیات خواهند پراخت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی معتقد است که این یک فرصت طلایی خاص است تا هم بازار سرمایه تعمیق پیدا کند و هم پایه و درآمد مالیاتی جدیدی برای دولت ایجاد شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ ۲۶% ۲۹۰٬۰۰۰ تومان
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.