جذب روزانه 1000میلیارد تومان نقدینگی در بورس

جذب روزانه 1000میلیارد تومان نقدینگی در بورس

اثر جذب روزانه ۱۰۰۰میلیارد تومان نقدینگی در بورس بر تورم بازارهای رقیب

نماینده مجلس با اشاره به جذب روزانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی در بازار سرمایه گفت: اگر بورس همین هزار میلیارد تومان را جذب نمی‌کرد، نقدینگی تاثیر منفی‌تری در بازار طلا، ارز و مسکن می‌گذاشت.

محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به انتقاد یکی از مسئولان درباره اینکه اگر نقدینگی به جای بورس به سمت تولید هدایت می‌شد، تورم لجام گسیخته در بازار ارز، طلا و مسکن ایجاد نمی‌شد به خانه ملت گفت: بخش زیادی از سرمایه و نقدینگی به سمت بورس رفته که این بازار در بخش تولید هم وجود دارد.

وی افزود: درست است که در بازار ثانویه معاملات در حال انجام است اما ظرفیت تبدیل به بازار اولیه را دارد یعنی افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل همان منابع صورت می‌گیرد و طرح‌های جدیدی هم ارائه می‌شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اولویت‌ها در بازار سرمایه باید برای تشکیل پروژه‌های جدی و افزایش سرمایه شرکت‌ها فراهم شود تا آن بخش مورد نیاز به سمت تولید برود.‌ براساس برآوردها روزانه هزار میلیارد تومان نقدینگی به سمت بورس حرکت می‌کند که قابل کنترل است.

پورابراهیمی ادامه داد: اگر بازار سرمایه همین هزار میلیارد تومان را جذب نمی‌کرد مسلما نقدینگی در جامعه تاثیر منفی‌تری در بازار طلا، ارز و مسکن می‌گذاشت اما بازارهای رقیب کار خود را انجام می‌دهند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.