۵ دلیل برای آنکه بدانید بورس از بازار ارز دیجیتال بهتر است!

۵ دلیل برای آنکه بدانید بورس از بازار ارز دیجیتال بهتر است!

شاید برای بسیاری این سوال پیش آمده باشد که فعالیت در بازار بورس بهتر است یا ارز دیجیتال؟ قاعدتا هر کدام از این دو مارکت، نسبت به دیگری دارای مزایا و معایبی هستند که در این مقاله قصد داریم تا به سراغ مزایای بازار بورس نسبت به ارز دیجیتال برویم و در یک مطلب دیگر هم به برتری‌های مارکت کریپتو کارنسی خواهیم پرداخت.

۱- هسته متمرکز!

صرافی‌های ارز دیجیتال برخلاف بورس، مانند جزایر شناوری هستند که هر کدام دارای عملکردی مجزا و مستقل بوده و همین امر باعث می‌شود که قیمت کوین‌ها و همچنین حجم معاملات در هر کدام با یکدیگر متفاوت بوده و حتی از نظر تعداد کوین‌ها و سیاست‌ها نیز تفاوت‌ها زیادی با یکدیگر داشته باشند. این موضوع سبب خواهد شد تا کاربران مجبور به عضویت در چندین صرافی مختلف بوده و با چالش‌های بسیار زیادی دست و پنجه نرم کنند. اما در بازار بورس، از آنجایی که تمام کارگزاری‌ها به یک هسته واحد متصل هستند، پس برای کاربران هیچ تفاوتی نمی‌کند که در کدام کارگزاری مشغول معامله هستند. حجم و قیمت تمامی سهام برای کاربران یکی بوده و شاید تفاوت اصلی فقط در ابزارها باشد.

۲- امنیت بالاتر بورس!

یکی از مزایای ارزهای دیجیتال، غیر قابل ردیابی بودن و یا ردیابی بسیار سخت آن‌هاست که البته در بسیاری موارد، پاشنه آشیلی نیز برای‌شان محسوب می‌شود. هک شدن صرافی‌ها، از دست رفتن دارایی کاربران، درج آدرس اشتباه، سو استفاده از اکانت کاربران و موارد این چنینی که اکثرا به واسطه یک اشتباه رخ می‌دهد، ضررهای جبران ناپذیری بر پیکره بازار کریپتو کارنسی وارد کرده، امری که در بورس به‌خاطر متمرکز بودن، بدین راحتی اتفاق نیفتاده و در صورت وقوع هم قابل ردیابی است.

۳- معاملات راحت ریالی!

بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال، جایی خارج از ایران قرار دارند که برای ورود به آن‌ها بایستی یا از کارت‌ها و حساب‌های بین المللی استفاده کرد و یا ارزهای دیجیتالی چون تتر را مبنای حضور قرار داد که قاعدتا در هر دو حالت، یک کاربر ایرانی کار بسیار سختی برای آغاز فعالیت خواهد داشت. البته در کشورمان صرافی‌های متعددی وجود دارند که تا حد زیادی کار را راحت‌تر کرده‌اند اما هیچ‌کدام در حد و اندازه اکسچنج‌های خارجی نبوده و از نظر حجم معاملاتی حتی نزدیک به آن‌ها هم نیستند!

۴- نوسانات کنترل شده!

اگر گشتی در خبرهای مرتبط با بازار ارزهای دیجیتال بزنید، مطلب زیادی درباره رشدهای چند صد درصدی رمزارزها در طی چند روز و حتی چند ساعت و در نقطه مقابل، سقوط‌های شدید و نابود کننده آن‌ها باز در همین مدت کوتاه خواهید یافت، امری که در بازار بورس ایران با توجه به محدودیت در نوسانات و همچنین ساعات معامله محدود، امکان وقوع نداشته و بازار بدین خاطر دارای شرایط پایدارتری است. به‌طور معمول سازمان بورس هم با وضع یک‌سری قوانین خاص، تلاش می‌کند تا هیجانات کاذب را تا حد امکان از مارکت دور نگاه دارد.

۵- ثبت نام و فعالیت ساده‌تر!

برای فعالیت در بازار بورس کشور، کار ساده‌ای در پیش روی دارید، با عضویت در سامانه سجام و سپس انتخاب یک کارگزاری، کارها به سرعت انجام شده و می‌توانید با کمک کارت‌های شبای بانکی، به‌راحتی وارد این بازار شوید، ولی عضویت در صرافی‌های ارز دیجیتال همچون بایننس که بزرگ‌ترین اکسچنج دنیا محسوب می‌شود، برای ایرانیان تقریبا امری محال است! در واقع اکثر قریب به اتفاق صرافی‌های بزرگ دنیا، ورود ایرانیان و معاملات آن‌ها را قدغن کرده‌اند و به همین خاطر نمی‌توان به‌راحتی و یا حداقل با عنوان رسمی خودتان در آن‌ها مشغول به فعالیت شده و همیشه سایه ترس از بلوک دارایی‌های‌تان نیز بر سرتان سنگینی خواهد کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.