جزئیات عرضه اولیه غمایه

جزئیات عرضه اولیه غمایه

به گزارش سازمان فرابورس ایران، در تاریخ 21 تیرماه سال جاری، 12 درصد از سهام شرکت خمیر مایه رضوی معادل با 28 میلیون و 800 هزار سهم با نماد معاملاتی غمایه 1 عرضه می‌شود. لازم به ذکر است که عرضه اولیه غمایه تنها به صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام و مختلط اختصاص می‌یابد و کدهای حقیقی امکان ثبت سفارش ندارند.

مشخصات عرضه اولیه غمایه

تعداد کل سهام خمیر مایه رضوی معادل 249 میلیون سهم است. متعهدین عرضه آن، سازمان اقتصاد رضوی و سازمان قدس رضوی و متعهد خرید آن شرکت تامین سرمایه دماوند است. شرکت کارگزاری رضوی به عنوان مشاور و صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازگردانی فخر رضوی به عنوان بازگردان در آن فعالیت می‌کنند. قیمت ارزش گذاری هر سهم معادل 37,394 ریال است. حداکثر سهام قابل خریداری هر کد معاملاتی برابر با 1 میلیون سهم است.

نحوه ثبت سفارش

لازم به ذکر است که تنها صندوق‌های سرمایه گذاری و مختلطی مجاز به ثبت سفارش در تاریخ عرضه هستند که گزارش ارزشیابی سهام صندوق را حداکثر تا ساعت 22 روز سه‌شنبه مورخ 20 تیر 1402 به ایمیل MarketOperation@ifb.ir ارسال کنند. درج نام صندوق، کد بورسی و شماره تماس مدیر الزامی است.

عرضه اولیه غمایه به روش حراج انجام می‌شود و ارسال سفارش تنها از طریق ایستگاه‌های معاملاتی نامک امکان پذیر خواهد بود. همچنین واگذاری 50 درصد از سهام خریداری شده در روز عرضه، تا 90 روز بعد از تاریخ عرضه اولیه، بدون مجوز سازمان بورس امکان پذیر نیست. اطلاعیه‌ها و اصلاحات بعدی از طریق سایت اطلاع رسانی کدال به نشانی Cidal.ir در دسترس سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

نشست خبری شرکت خمیر مایه رضوی

چندی پیش، محمد صادق مروارید، مدیر عامل شرکت خمیر مایه رضوی در یک نشست خبری اظهار داشت که صنعت خمیر مایه در دنیا 170 سال سابقه دارد اما در ایران سابقه اش به 35 سال می‌رسد و در مقایسه با صنایع دیگر جدید است. این در حالیست که این صنعت در سراسر جهان بسیار گسترده است و حتی در داروهای مکمل انسان و حیوان نیز استفاده می‌شود. اما در ایران محدود به تولید نان شده است. همچنین وی به صادرات محور بودن این صنعت اشاره کرد. وجود کشورهای حاشیه خلیج فارس چون پاکستان که به دلیل کمبود برق نمی توانند به این صنعت ورود کنند، باعث افزایش تقاضای خمیرمایه در داخل و خارج شده است.

بر اساس گزارش‌های ارسالی، میزان تولید این شرکت در سال 1400 برابر با 7339 تن و در سال 1401 برابر با 8161 تن بوده است. میزان صادرات نیز در سال گذشته به میزان 3193 تن بوده که از سال‌های گذشته روند صعودی در پیش گرفته است. سهامداران عمده این شرکت را 70 درصد سازمان اقتصادی رضوی و 29 درصد آستان قدس رضوی تشکیل داده اند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.