۵ دلیل برای آنکه بدانید چرا بسیاری از سهام‌داران در بورس شکست می‌خورند!

۵ دلیل برای آنکه بدانید چرا بسیاری از سهام‌داران در بورس شکست می‌خورند!

بسیاری از معامله گران به دلایل مختلف در بورس ضرر می‌کنند. در واقع، بسیاری به‌دنبال این هستند که حداقل ضررهای خود در گذشته را به نوعی جبران کنند. در این مقاله، به پنج دلیل اصلی که چرا معامله گران پول خود را از دست می دهند و چگونه می‌توان از انجام این اشتباهات جلوگیری کرد، اشاره می‌کنیم.

۱. عدم مدیریت ریسک

یکی از دلایل اصلی ضرر کردن معامله گران این است که نمی‌توانند ریسک خود را به طور موثر مدیریت کنند. تعیین حد ضرر و اندازه مناسب برای کنترل زیان هنگام معامله سهام، یک امر بسیار مهم است. بدون مدیریت ریسک، حتی یک معامله بد می‌تواند بخش خوبی از سود شما را از بین ببرد. پس همیشه به موقع خروج کنید وگرنه ضررتان ادامه دار و بلند مدت خواهد شد!

۲. معامله احساسی

روانشناسی نقش اساسی در تجارت موفق دارد. با این حال، اگر به درستی مدیریت نشود، می‌تواند مضر باشد. حرص و ترس دو احساسی هستند که اغلب، معامله گران را به سمت تصمیمات ناگهانی سوق می‌دهند که منجر به معاملات ضعیف می‌شود. برای جلوگیری از معاملات هیجانی، سعی کنید بدون استرس بمانید و بدون نگرانی و تشویش اقدام به سرمایه گذاری کنید.

۳. معامله بیش از حد

بسیاری از معامله گران تازه کار معتقدند که معاملات بیشتر برابر با سود بیشتر است! با این حال، این امر می‌تواند دور از واقعیت باشد، زیرا معاملات بیش از حد نه تنها منجر به اشتباهات شدید می‌شود، بلکه منجر به افزایش هزینه‌های تراکنش و کاهش بازگشت سرمایه (ROI) خواهد شد. به‌جای خرید و فروش مکرر سهام، منتظر بمانید تا یک فرصت معاملاتی عالی ایجاد شود و تنها پس از آن ماشه خرید یا فروش را فشار دهید. از پورسانت‌های نسبتا زیادی که در بازار بورس (به‌خصوص ایران) هم در این معاملات مکرر پرداخت می‌کنید، غافل نباشید!

۴. سایز موقعیت ضعیف

سایز موقعیت، به تعیین میزان سرمایه‌ای که برای هر معامله باید بر اساس اندازه کلی سبد و سطح تحمل ریسک خود اختصاص دهید، اشاره دارد. معامله گرانی که در هر معامله بیش از حد یا حتی خیلی کم سرمایه گذاری می‌کنند، برای ایجاد یک ترکیب مناسب از حساب‌های تجاری خود تلاش کرده‌اند. به عنوان یک قانون سرانگشتی، هرگز بیش از یک تا نهایت سه درصد از کل حساب معاملاتی خود را در یک معامله پر ریسک وارد نکنید.

۵. به دنبال شایعات

در نهایت، یکی از رایج‌ترین اشتباهات سرمایه گذاران جدید، دنبال کردن تبلیغات یا شایعات بدون انجام تحقیقات کامل قبل از معامله سهام است. همیشه به استراتژی خود پایبند باشید و از هیاهوی ایجاد شده در کانال‌های تلگرامی و پیج‌های اینستاگرامی بر حذر باشید.

برای موفقیت در بورس نیاز به نظم و انضباط، صبر، مدیریت ریسک مناسب، انعطاف پذیری روانی و... است. اجتناب از معامله بیش از حد یا تحت تاثیر قرار گرفتنِ احساساتی مانند حرص، طمع و ترس نیز مهم است، که می‌تواند به مسیرهایی منجر شود که دارایی‌های شما در آن‌ها به سرعت گم می‌شود! با در نظر گرفتن این پنج عامل ذکر شده در بالا، در حین توسعه استراتژی‌های متناسب با نیازهای فردی، هر کسی می‌تواند به یک معامله‌گر موفق تبدیل شود، پس همیشه با چشمانی باز به همراه اطلاعات کافی حرکت کنید، امری که سهام‌بین در آن کمک بسیار خوبی خواهد کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.