بورس توانایی حجم بیشتر نقدینگی را دارد!!!؟؟؟

بورس توانایی حجم بیشتر نقدینگی را دارد!!!؟؟؟

قادری، عضو کمیسیون اقتصاد مجلس گفت: مجلس به دنبال اصلاح قوانین مربوط به بورس جهت حمایت از سرمایه گذاران و عرضه‌کنندگان سهام است.

بعد از روی کار آمدن مجلس یازدهم و شکل‌گیری کمیسیون‌ها، محمدباقر قالیباف ریاست مجلس با تشکیل کارگروهی برای رونق بورس، حمایت خود را با رشد پایدار بازار سرمایه اعلام کرد.آنچه که در مجلس بیش از همه از نمایندگان در رابطه با بورس انتظار می‌رود رفع ایرادات و اصلاح قوانین مربوط به این بازار است. این نهاد قانون‌گذار می‌تواند هم در بعد نظارت و هم بعد قوانین از بازار سرمایه حمایت کند. در همین زمینه یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس  از بررسی قوانین و اصلاح آن در کارگروه اقتصادی مجلس خبر داد.

جعفر قادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  در گفتگو با خبرگزاری بازار در رابطه با آخرین تصمیمات بازار بورس در مجلس گفت: ما در کارگروه اقتصادی که با حضور آقای قالیباف ریاست مجلس تشکیل شد ایرادات و اشکالات بازار سرمایه بررسی و مطرح کردیم که یکی از مهم‌ترین آن‌ها موضوع عرضه سهام در این بازار بود.

قادری گفت: اگر پذیرش یا عرضه سهام بنگاه‌های جدید در بورس را نداشته باشیم، ورود نقدینگی می تواند یک حباب قیمتی  شکل بدهد که در میان مدت برای کشور مسئله ساز و مشکل‌آفرین می‌شود.

وی با تاکید بر تسریع ورود شرکت‌های جدید در بورس عنوان کرد: باید تلاش کنیم که عرضه‌ سهام‌های جدید به سهولت صورت بگیرد و از یک سود با شفافیت اطلاعات برای سرمایه‌گذاران و متقاضیان از حباب قیمتی سهم جلوگیری کنیم.

نماینده مردم شیراز بازنگری و اصلاح قوانین بورس در مجلس را یکی دیگر از برنامه کارگروه‌ اقتصادی عنوان کرد و گفت: قرار بر این شد که قوانین بورس در جهت حمایت از سرمایه‌گذاران و ورود بنگاه‌های اقتصادی در بورس اصلاح شود و ایرادات و اشکالات آن‌ها رفع شود تا این بازار رونق بیشتری به خود بگیرد.

قادری افزود: باید مشوق‌های بورسی برای جذب سرمایه‌گذاران و بنگاه‌های اقتصادی بیشتر کرد و ریسک و نگرانی که مورد بازار سرمایه شکل گرفته است را کاهش داد و همچنین نوسانات آن را کنترل کنیم چرا که بازار بورس توانای حجم بیشتری از سرمایه را دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بورس یک کانال مالی خوب برای تامین مالی پروژه‌های جدید دولتی و بنگاه‌های اقتصادی و همچنین محلی برای تامین کسری بودجه دولت است.

 به گفته وی دولت باید سعی کند در طول دوران مدیریت خود جهت تامین کسری بودجه از بورس و همچنین جذب نقدینگی مشوق‌ها برای سرمایه‌گذاران و عرضه‌کنندگان سهام ایجاد کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ ۲۶% ۲۹۰٬۰۰۰ تومان
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.