5 فاکتوری که می‌تواند بیت‌کوین را یک میلیون دلاری کند!

5 فاکتوری که می‌تواند بیت‌کوین را یک میلیون دلاری کند!

گروهی از سرمایه‌گذاران همچنان نسبت به آینده بازار ارز دیجیتال و مخصوصا بیت‌کوین امیدوار هستند. مایکل سیلور (Michael Saylor)، رئیس اجرایی شرکت بزرگ Microstrategy یکی از این افراد است که اخیرا هم در فصل دوم سال 2023 نزدیک به 12 هزار بیت‌کوین جدید خریداری کرده است.

قیمت بیت‌کوین در چند هفته گذشته فعالیت قابل‌توجهی از خود نشان نداده است؛ اما افرادی زیادی در بازار ارز دیجیتال وجود دارند از جمله مایکل سیلور که معتقدند بیت‌کوین در آینده یک میلیون دلاری خواهد شد. در ادامه این مطلب قصد داریم به پنج فاکتوری بپردازیم که وجود آن‌ها می‌تواند باعث شود تا بیت‌کوین یک میلیون دلار را ببیند.

هاوینگ بیت‌کوین

یکی از فاکتورهایی که نقش به سزایی روی قیمت بیت‌کوین می‌گذارد رویداد هاوینگ (halving) است. این الگوریتم باعث می‌شود تا هر چهار سال یک بار، پاداش ماینرهای بیت‌کوین نصف شده، عرضه بیت‌کوین در بازار کاهش و در نتیجه تقاضا برای آن افزایش پیدا کند.

رویداد هاوینگ بعدی بیت‌کوین قرار است در ماه می 2024 انجام شود که در واقع چهارمین هاوینگ بیت‌کوین از زمان راه‌اندازی آن محسوب می‌شود. فعالان بازار ارز دیجیتال انتظار دارند تا قیمت بیت‌کوین در آن زمان روند صعودی به خود بگیرد. همچنین یکی از تحلیل‌گران بازار با نام مستعار پلن بی (PlanB)، مدل‌های تحلیلی مختلفی در مورد قیمت بیت‌کوین ارایه کرده که در آن‌ها احتمال رسیدن قیمت بیت‌کوین به یک میلیون دلار وجود دارد.

پذیرش بیت‌کوین توسط سازمان‌ها

مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت مدیریت دارایی با نام بلک راک (BlackRock) در گذشته علاقه‌ای به بیت‌کوین نداشت و بیان کرده بود که مشتریان این شرکت علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین ندارند. اما این فرد در ادامه نظر خود را کاملا تغییر داد و به یکی از طرف‌داران بیت‌کوین تبدیل شد.

همچنین درخواست ایجاد یک صندوق قابل‌ معامله بیت‌کوین (ETF) توسط شرکت بلک راک باعث شد تا شرکت‌های سرمایه‌گذاری دیگر هم نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند. در نتیجه کمپانی‌های دیگر هم به فکر ایجاد و درخواست این نوع صندوق افتادند. این اتفاق باعث افزایش قیمت بیت‌کوین در گذشته شد؛ بنابراین در صورت ادامه پذیرش بیت‌کوین توسط این سازمان‌ها، قیمت بیت‌کوین هم می‌تواند تاثیر خوبی از آن بگیرد.

گسترش روش پرداخت بیت‌کوینی

فاکتور دیگر تاثیرگذار در قیمت بیت‌کوین، گسترش پذیرش آن به‌عنوان روشی برای پرداخت است. هرچقدر شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف، برای فروش محصول و خدمات خود، از بیت‌کوین جهت پرداخت استفاده کنند، قیمت بیت‌کوین هم تاثیر مثبتی از این موضوع خواهد گرفت.

همچنین افزایش نصب دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین در نقاط مختلف جهان هم تاثیر بسیار خوبی روی قیمت بیت‌کوین می‌گذارد. طبق آمار منتشر شده توسط وب‌سایت Coin ATM Radar، در حال حاضر بیش از 36 هزار دستگاه خودپرداز بیت‌کوین در 71 کشور مختلف وجود دارد که توسط 46 سازنده، ساخته و نصب شده‌اند.

خودپرداز بیت کوین

قانون‌گذاری مناسب در بازار

هر چه از زمان شروع بازار ارز دیجیتال می‌گذرد، دولت‌ها و تنظیم‌کنندگان بیشتری به سمت بیت‌کوین حرکت می‌کنند که ادامه این موضوع، برای بیت‌کوین اتفاق بسیار مثبتی است. به طور مثال اخیرا اندرو گریفیث، وزیر خدمات مالی بریتانیا با قراردادن معامله و سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال به‌عنوان قمار مخالفت کرد.

به‌علاوه جزیره مالتا یکی از کشورهایی است که به بیت‌کوین بسیار علاقه‌مند شده است و برای مدتی است که از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند. دولت این کشور قصد دارد تا مالتا را به یکی از کشورهای بزرگ برای بازار ارز دیجیتال تبدیل کند. این کشور همچنین اخیرا به صرافی بایننس پیشنهاد داد که فعالیت خود را در این کشور ادامه دهد.

شرایط اقتصادی

تغییر شرایط اقتصادی باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاران، دارایی‌های خود را از یک بازار به بازاری دیگر منتقل کنند. رابرت کیوساکی یکی از افرادی است که به سرمایه‌گذاران به طور پیوسته پیشنهاد می‌کند که به سمت بیت‌کوین حرکت کرده و ارز دیجیتال را به ارز فیات ترجیح دهند. این فرد به طور دقیق‌تر اعلام کرده که دلار آمریکا در شرایط بدی قرار دارد و سرمایه‌گذاران باید طلا، نقره و بیت‌کوین خریداری کنند. این فرد همچنین پیش‌بینی کرده است که قیمت بیت‌کوین در سال آینده به 120 هزار دلار خواهد رسید.

رابرت کیوساکی

سخن پایانی

به طور کلی هیچکس نمی‌تواند زمان دقیق رسیدن بیت‌کوین به یک میلیون دلار را پیش‌بینی کند و موارد مختلفی روی این موضوع تاثیر می‌گذارد. برای پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین می‌توانیم فاکتورهای گفته شده را به طور پیوسته دنبال کنیم تا بتوانیم روند کلی قیمت بیت‌کوین را پیش‌بینی نماییم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.