هر آنچه درباره عرضه اولیه بمولد بایستی بدانید!

هر آنچه درباره عرضه اولیه بمولد بایستی بدانید!

شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس روز چهارشنبه مورخ 25 مرداد 1402، مجموعا 747 میلیون و 100 هزار سهم را که معادل 10 درصد از سهام شرکت است با نماد "بمولد" عرضه می‌کند.

شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس روز چهارشنبه مورخ 25 مرداد 1402، مجموعا 747 میلیون و 100 هزار سهم را که معادل 10 درصد از سهام شرکت است با نماد "بمولد" عرضه می‌کند. 4 درصد از این سهام‌ها به صندوق‌ها اختصاص دارد و 6 درصد نیز به کدهای حقیقی و حقوقی عرضه می‌شود. هر کد حقیقی و حقوقی حداکثر می‌تواند 1300 سهم را خریداری کند. قیمت ارزش گذاری این سهام معادل 6,454 ریال است که قیمت عرضه آن بعد از کشف قیمت در مرحله اول اطلاع رسانی می‌شود. با فرض اینکه قیمت کشف شده برابر با قیمت ارزش گذاری باشد، حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای سفارش عرضه اولیه بمولد 8,390,200 ریال خواهد بود.

نکات ثبت سفارش عرضه اولیه بمولد

طبق اطلاعیه منتشر شده توسط شرکت فرابورس ایران، سهام بمولد در تاریخ 25 مرداد ماه 1402 طی دو مرحله و به صورت ترکیبی عرضه خواهد شد. در مرحله اول، صندوق های ‌سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط به روش حراج می‌توانند در این عرضه شرکت کنند. تعداد سهام قابل عرضه در مرحله اول 338 میلیون و 840 هزار سهم معادل با 4 درصد از کل سهام شرکت است و هر کد معاملاتی می‌تواند حداکثر 11 میلیون و 300 هزار سهم را خریداری کند.

در مرحله دوم بعد از کشف قیمت، سایر سرمایه گذاران اعم از حقیقی و حقوقی می‌توانند در عرضه اولیه بمولد به روش قیمت ثابت شرکت کنند. در این مرحله نیز 6 درصد از سهام کل شرکت معادل با 508 میلیون و 260 هزار سهم عرضه می‌شود. حداکثر سهامی که هر کد حقیقی و حقوقی می‌تواند خریداری کند، معادل با 1300 سهم است.

با توجه به آمار مشارکت در عرضه‌های اخیر و با فرض مشارکت 1.5 میلیونی، به هر کد چیزی در حدود 340 سهم  خواهد رسید. بنابراین با توجه به اینکه احتمالا قیمت کشف شده کمی بیشتر از قیمت ارزش گذاری باشد، احتمال خیلی زیاد، داشتن نقدینگی معادل 240 هزار تومان برای خرید نهایت سهم‌های قابل تخصیص، کافی خواهد بود.

نشست خبری شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس

در نشست خبری ویژه عرضه اولیه بمولد، ظرفیت ‌ها و فرصت ‌های شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس تشریح شد. به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، در ابتدای نشست خبری مدیر عامل شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس به تشریح تاریخچه این مجموعه پرداخت. وی با اشاره به اینکه این شرکت در سال 1390 به بانک تجارت واگذار شد، در حال حاضر با سرمایه 8 میلیارد و 471 هزار میلیون ریالی و در زمینی به مساحت 107 هکتار در جنوب شرقی شیراز فعالیت می‌کند.

محمودی به ظرفیت تولیدی این نیروگاه نیز اشاره کرد و افزود: مجموع ظرفیت تولید انرژی الکتریکی بمولد برابر با 1035 مگاوات بر ساعت است که توسط 3 مولد بخار و 6 مولد گازی به صورت سیکل ترکیبی به دست می‌آید. میزان رشد تولید این مجموعه در سه ماهه نخست 1402 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.4 درصد افزایش داشته و طی 4 سال اخیر روند صعودی داشته است. ضمن اینکه این نیروگاه در دو سال گذشته در درآمدزایی و بهینه سازی فروش عملکرد خوبی داشته است.

وی یکی از مهم ترین وظایف این مجموعه را تولید برق دانسته و گفت: در سال 1401 مجموع فروش برق این نیروگاه رشد 40 درصدی داشته است. درآمد عملیاتی این شرکت نیز 600 میلیارد تومان پیش بینی شده که نیمی از آن در 6 ماهه اول سال محقق شده است. وی با اشاره به اینکه سود خالص 359 میلیارد تومانی برای سال جاری پیش بینی شده، در 6 ماهه اول سال سود عملیاتی با رشد 45 درصدی همراه بوده است. وی در پایان افزود: جمع بندی ارزش گذاری سهام بمولد برابر با 5 هزار و 560 میلیارد تومان است که به ازای هر سهم 6 هزار و 454 ریال رسیده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.