یک ویژگی جدید در سهام‌بین: درصد همبستگی نمادها نسبت به شاخص کل

یک ویژگی جدید در سهام‌بین: درصد همبستگی نمادها نسبت به شاخص کل

فیلتر همبستگی به عنوان جدیدترین ویژگی برای کاربران ویژه در سهام بین فعال شد!

احتمالا برای شما هم بسیار پیش آمده تا به دنبال سهمی باشید که نسبت به شاخص کل، دارای همبستگی مثبت و حتی منفی باشد! قاعدتا در روزگاری که شاخص مثبت است و بازار روندی صعودی و پایدار دارد، یافتن سهامی که در کنار شاخص رشد می‌کنند، یک کار کم خطر و پر سود خواهد بود.

در مقابل هم وقتی بازار منفی است، شاخص سقوط می‌کند و رنگ غالب برای نمادها قرمز است، بایستی به دنبال سهمی گشت که روندی معکوس را طی می‌کند.

در فیلتر همبستگی که برای اعضای ویژه سهام بین فعال شده است، تمام نمادهای فعال در بورس در سه بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مورد بررسی قرار گرفته و میزان همبستگی آن‌ها از بین اعداد صفر تا ۱۰۰ سنجیده می‌شود.

بدین صورت که هر چقدر یک سهم نسبت به شاخص کل همبستگی بیشتری نشان دهد، به عدد ۱۰۰ نزدیک‌تر بوده و در مقابل هر میزان عملکردی متفاوت نسبت به شاخص کل نمایش دهد، منفی شده و به عدد منفی ۱۰۰ تمایل پیدا می‌کند.

به همین خاطر شما قادر هستید تا با جستجوی سهم مورد نظرتان، عملکرد آن را نسبت به شاخص کل بررسی کرده و یا اگر به دنبال سهم خاصی نیستید و فقط می‌خواهید بر اساس عملکرد آن نسبت به شاخص کل، سهام مدنظرتان را بیابید، با کلیک بر روی ستون‌هایی که درصد همبستگی را نشان می‌دهند، آن‌ها را بر اساس بیشترین و کم‌ترین درصد همبستگی، دسته‌بندی کنید.

پس اگر در بازار بورس به‌دنبال یافتن سهامی خاص هستید که در شرایط مختلف، عملکرد آن را بتوانید به دقت نسبت به شاخص کل بسنجید، این فیلتر جدید برای شما عملکردی عالی خواهد داشت. از طریق لینک زیر می‌توانید به این فیلتر جدید و جذاب برای تمام سهام بازار دسترسی داشته باشید.

فیلتر همبستگی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.