میزان استفاده از انرژی تجدیدپذیر برای استخراج بیت‌کوین از 50% گذشت!

میزان استفاده از انرژی تجدیدپذیر برای استخراج بیت‌کوین از 50% گذشت!

یکی از انتقاداتی که در مورد بیت‌کوین وجود دارد، مربوط به استخراج آن با استفاده از سوخت‌های فسیلی می‌شود. بسیاری از منتقدان بیت‌کوین می‌گویند که بیت‌کوین به دلیل استفاده از این نوع سوخت‌ها مضر بوده و روی محیط زیست تاثیر بدی می‌گذارد. اما این موضوع در حال تغییر است؛ زیرا اطلاعات جدید نشان می‌دهد که میزان استفاده از انرژی تجدیدپذیر برای استخراج ارز دیجیتال بیت‌کوین در حال افزایش است و اخیرا به بیش از 50 درصد رسیده است.

یکی از تحلیل‌گران ارز دیجیتال در بلومبرگ اخیرا بیان کرد که میزان استفاده از انرژی‌های سبز برای استخراج بیت‌کوین از 50 درصد گذشت و این موضوع به این معنی است که ماینرها از سوخت‌های فسیلی کمتری در حال استفاده هستند و بیت‌کوین سازگاری بیشتری با محیط‌زیست پیدا کرده است. همچنین از طرفی دیگر داده‌ها نشان می‌دهد با اینکه میزان انتشار کربن توسط ماینرها کاهش داشته است، اما میزان هش ریت (Hash Rate) شبکه بیت‌کوین بالا رفته که افزایش فعالیت این شبکه را به ما نشان می‌دهد.

داده‌های دانشگاه کمبریج، کوین متریکس و همچنین محققی با نام دنیل بتن (Daniel Batten) هم صحت این موضوع را تایید می‌کنند. دنیل بتن ضمن اشاره به مسدودشدن استخراج بیت‌کوین در چین در اواسط سال 2021 بیان کرد که در سه سال گذشته تغییر قابل‌توجهی در استخراج بیت‌کوین از لحاظ جغرافیایی داشتیم که این موضوع باعث کاهش موقت هش ریت بیت‌کوین شد و به همین صورت میزان انتشار کربن توسط ماینرها هم کاهش پیدا کرد. اما سپس میزان هش ریت بیت‌کوین افزایشی شد در حالی که میزان انتشار کربن توسط ماینرها به کاهش خود ادامه داد.

این محقق به همین دلیل بیان کرد که افزایش هش ریت در کنار کاهش انتشار کربن به ما می‌گوید که استخراج بیت‌کوین با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در حال افزایش است.

آیا ایلان ماسک بیت‌کوین را وارد تسلا خواهد کرد؟

بعد از اینکه میزان استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برای استخراج بیت‌کوین از 50 درصد گذشت، بسیاری از فعالان بازار ارز دیجیتال به ایلان ماسک روی آوردند تا ببینند آیا بیت‌کوین در شرکت تسلا مورد پذیرش قرار خواهد گرفت یا خیر. این موضوع به دلیل یکی از بیانیه‌های ایلان ماسک در ماه جولای 2021 بود. ایلان ماسک در این تاریخ گفت:

این طور به نظر می‌رسد که بیت‌کوین در حال حرکت به سمت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر است؛ مخصوصا بعد از اینکه استخراج بیت‌کوین در چین مسدود شد. استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برای استخراج بیت‌کوین به‌احتمال زیاد به بیش از 50 درصد خواهد رسید و اگر این اتفاق بیفتد، شرکت تسلا، پذیرش بیت‌کوین را دوباره آغاز خواهد کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.