آیا بیت‌کوین آماده روند صعودی است؟

آیا بیت‌کوین آماده روند صعودی است؟

قیمت بیت‌کوین (BTC) به طور کلی برای مدت زیادی است که با یک شیب نزولی در حال کاهش است. فعالان و سرمایه‌گذاران بازار ارز دیجیتال هم در همین زمان به دنبال نشانه‌هایی هستند تا به آنان خبر از بازگشت روند قیمت بیت‌کوین به سمت بالا را بدهد. اما آیا این اتفاق به زودی خواهد افتاد؟

یکی از تحلیل‌گران محبوب بازار ارز دیجیتال با نام مستعار Seth_fin در پلتفرم ایکس (توییتر سابق) اخیرا نشانه‌هایی از تغییر مسیر قیمت بیت‌کوین به دنبال‌کنندگان خود نشان داد. این نشانه‌ها در واقع از دو اندیکاتور تکنیکال مختلف با نام‌های Gaussian channel و Bollinger Band گرفته شده است.

اندیکاتور Gaussian channel یک ابراز تحلیل تکنیکال است که می‌تواند مسیر روند حرکت قیمت را در بازارهای مالی پیش‌بینی کند. این تحلیل‌گر در صفحه خود بیان کرد که این اندیکاتور اخیرا به رنگ سبز درآمده است که می‌تواند یک سیگنال مثبت برای تغییر مسیر و افزایش قیمت بیت‌کوین در نظر گرفته شود. از طرفی عرض اندیکاتور Bollinger Band از لحاظ درصد، به پایین‌ترین سطح خود رسیده است که می‌تواند نمایانگر افزایش در نواسانات قیمت باشد.

این تحلیل‌گر همچنین اضافه کرد که این موضوع یک پیش‌بینی دقیق نیست و نمی‌توانیم به طور قطعی مسیر حرکت قیمت را تعیین کنیم؛ زیرا به طور مثال اندیکاتور Bollinger Bands صرفا میزان نوسانات را مشخص می‌کند و نمی‌تواند مسیر حرکت قیمت را پیش‌بینی کند.

مواردی که روی افزایش قیمت BTC تاثیرگذارند

یکی از موضوعاتی که روی قیمت ارز دیجیتال بیت‌کوین تاثیر می‌گذارد، هاوینگ (halving) است. این مفهوم به طور خلاصه باعث می‌شود تا میزان عرضه بیت‌کوین که در واقع همان پاداش ماینرهای بیت‌کوین محسوب می‌شود، هر چهار سال یکبار نصف شود. این موضوع باعث می‌شود تا عرضه بیت‌کوین به مرور زمان کاهش پیدا کند. آخرین باری که هاوینگ بیت‌کوین رخ داد به ماه می 2020 بازمی‌گردد که در آن زمان باعث شروع یک روند صعودی برای بیت‌کوین شد.

علاوه بر هاوینگ، یکی دیگر از موارد تاثیرگذاری روی قیمت بیت‌کوین، تنظیم قوانین مرتبط با این حوزه مخصوصا در مورد صندوق‌های قابل‌معامله بیت‌کوین یا همان ETF است؛ زیرا بسیاری از فعالان بازار معتقد هستند که در صورت پذیرش ETF برای بیت‌کوین، سرمایه بسیار زیادی وارد بازار ارز دیجیتال خواهد شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.