همه چیز درباره عرضه اولیه کرومیت در 24 آبان

همه چیز درباره عرضه اولیه کرومیت در 24 آبان

براساس اطلاعیه شرکت فرابورس ایران، شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا مجموعا 186 میلیون از سهام خود که معادل 12 درصد از سهام کل شرکت می‌شود را در تاریخ 24 آبان 1402 عرضه می‌کند.

این عرضه اولیه به صورت ترکیبی و در دو مرحله انجام خواهد شد که بر اساس آن، ابتدا 62 میلیون سهم (معادل 4 درصد) به سرمایه گذاران واجد شرایط و صندوق‌های سرمایه گذاری به منظور کشف قیمت عرضه می‌شود. در این مرحله قیمت پایه 6,635 ریال در نظر گرفته شده و حداکثر سهام قابل خرید برای هر کد معاملاتی 885,000 عدد است.

در مرحله دوم نیز 124 میلیون سهم (معادل 8 درصد از کل سهام) با قیمت کشف شده در اولین مرحله، به دیگر سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی ارائه می‌شود. حداکثر تعداد سهام قابل خرید برای هر کد معاملاتی در مرحله دوم عرضه اولیه کرومیت معادل 248 سهم درنظر گرفته شده است.

نماد: کرومیت

تاریخ عرضه اولیه: چهارشنبه 24 آبان 1402

زمان ثبت سفارش: ساعت شروع عرضه از طریق پیام ناظر متعاقبا اعلام خواهد شد.

قیمت ارزش گذاری: 6,635 ریال

قیمت عرضه: کشف شده در مرحله اول

حداکثر سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی: 248 سهم

نقدینگی مورد نیاز: 1,645,480 ریال

نقدینگی مورد نیاز برای عرضه اولیه کرومیت

حداکثر سهمیه ای که برای هر کد حقیقی یا حقوقی در نظر گرفته شده، 248 سهم است که نقدینگی احتمالی مورد نیاز آن با فرض اینکه قیمت کشف شده با قیمت ارزش گذاری برابر باشد، مبلغ 1,645,480 ریال است. اما اگر میزان مشارکت در این عرضه اولیه بالا باشد، با پیش بینی مشارکت 1میلیون و 600 هزار نفری، به هر کد معاملاتی حدود 78 سهم با ارزش 52 هزار تومان اختصاص می‌یابد.

اطلاعات بنیادی سهام کرومیت

شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا که سهام آن با نماد کرومیت در تاریخ 24 آبان سال جاری عرضه خواهد شد، یکی از شرکت‌های سهامی خاص بوده که به استناد صورتجلسه مجمع عمومی 4 تیر 1401 به شرکت سهامی عام تبدیل شد. نوع فعالیت این شرکت مربوط به انجام کلیه امور قانونی، اداری و عملیاتی مربوط به اکتشاف معادن، راه اندازی و بهره برداری از این معادن، انجام امور فرآوری و کانه آرایی چون پالایش، ذوب و عملیات پیمانکاری، ارائه خدمات پشتیبانی، طراحی و نظارت اجرایی و فنی در زمینه‌های عمرانی است.

بعلاوه، این شرکت در زمینه‌های مختلف صنعتی، پروژه‌های مهندسی، سرمایه گذاری و مشارکت در شرکت‌های دیگر حوزه معدن، مشارکت با اشخاص حقیقی یا حقوقی که به صورت مستقیم با غیرمستقیم با فعالیت‌های معدنی در ارتباطند، انجام کلیه امور تجاری و بازرگانی در داخل یا خارج از کشور، انعقاد قرارداد، اعطای نمایندگی، مشارکت در مناقصه، سرمایه گذاری در حوزه زمین و ساختمان و بسیاری دیگر فعال است.

نکات عرضه اولیه کرومیت

به استناد تبصره 4 ماده 3 دستورالعمل پذیره نویسی و عرضه اولیه در بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران، ارسال سفارش مرحله اول تنها از طریق ایستگاه معاملاتی نامک امکان پذیر خواهد بود. براساس ماده 6 مکرر 3 "50 درصد از سهام خریداری شده در روز عرضه اولیه" تا 90 روز پس از عرضه، بدون مجوز سازمان بورس امکان عرضه نخواهد داشت.

براساس تبصره ماده 6 مکرر 2، بورس باید تعداد و قیمت تخصیص داده شده به سرمایه گذاران واجد شرایط را به تفکیک مشخصات هر سرمایه گذاری که در این عرضه اولیه شرکت کرده، در روز عرضه اولیه افشا نماید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.