حرکت شاخص به سمت کانال 1.8 میلیونی!!!

حرکت شاخص به سمت کانال 1.8 میلیونی!!!

شرکت مشاور سرمایه گذاری با بررسی معاملات آخرین روز هفته از اقبال سه صنعت بنیادی و مستعد رشد برای حرکت شاخص به سمت ۱.۸ میلیون واحد خبر داد.

 شرکت مشاور سرمایه گذاری ابن سینامدبر (اماکو) با بررسی روند معاملات آخرین روز کاری این هفته بازار سهام اعلام کرد: سفارش گیری برای عرضه اولیه "سیتا" صورت گرفت و سهامداران توانستند درخواست برای خرید 800 سهم سرمایه‌گذاری سیمان تامین را با قیمت حداکثر 1575 تومان ثبت کنند.

بر اساس اعلام مدیر عامل شرکت فناوری بورس تهران در عرضه اولیه "سیتا" بیش از ۴.۵ میلیون نفر مشارکت کردند.

افزایش تقاضا معاملات بازار را هیجانی کرد و اکثر نمادها با صف خرید روبرو شدند. جریان ورود نقدینگی مهمترین عامل رشد تقاضا است. بانک مرکزی آمار جدیدی از نقدینگی را منتشر کرد که بر اساس این آمار، حجم نقدینگی در هفته منتهی به ۲۹ خرداد سال جاری به 2651.4 هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به پایان سال قبل ۷.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رشد نقدینگی و افزایش تقاضا هم با صعودهای خیره کننده توانست شاخص را از کانال 1.6 میلیون واحد عبور دهد. در این شرایط با ادامه ورود پول به بازار سهام و افزایش عطش تقاضا، لزوم افزایش در سمت عرضه، تسریع در روند پذیرش شرکت ها، افزایش سرمایه شرکت‌ها و تسهیل آن، عرضه سهام دولتی و افزایش عرضه اولیه ضروری است.

از طرفی با توجه افزایش نرخ دلار، شرکت‌های بزرگ بورس از جمله فولادی‌ها، پتروشیمی ها و  پالایشگاه‌ها و شرکت‌هایی که درآمد ارزی دارند یا قیمت‌ کالاهای آنها با قیمت‌های جهانی تعیین می‌شود از شرکت های بنیادی، مستعد رشد و مناسب برای سرمایه گذاری محسوب می شوند و می توانند شاخص کل را به سمت ۱.۸ میلیون واحد حرکت دهند.

در پایان معاملات ، شاخص کل با رشد 66 هزار و 44 واحدی به کانال یک میلیون و 612 هزارتایی و شاخص هم وزن با افزایش 13 هزار و 321  واحدی به کانال 466  هزار و 359 واحد رسیدند.  نماد‌های " کچاد، فارس و فولاد " بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

ارزش معاملات بورس و فرابورس 13.7 و 5.4  هزار میلیارد تومان بود.  بیشترین ارزش معاملات متعلق به نمادهای "فملی و وبملت " با 531 و 453 میلیارد تومان بود. خالص تغییر مالکیت بورس 220 میلیارد تومان از حقیقی به حقوقی بود. معاملات همراه با صعود خیره‌ کننده‌ شاخص کل، 2.1 هزار میلیارد تومان نقدینگی توسط معامله‌گران حقیقی به بازار تزریق شده است.

وضعیت بازارهای جهانی و رقیب

در آخرین روز کاری این هفته کامودیتی‌ها نوسان اندکی داشتند. مس به 6060 دلار، روی به 2028 و هر انس طلا به 1805 دلار رسید. هر بشکه نفت برنت نیز بالاتر از 42 دلار معامله می‌شود و نفت خام WTI نیز در محدوده 40 دلار در هر بشکه دادوستد می‌شود.

بررسی بازارهای رقیب نشان می­ دهد نرخ هر دلار آمریکا در محدوده 20 هزار و  380 تومان معامله می‌شود. صرافی ملی نرخ فروش دلار را 18 هزار و 950 تومان اعلام کرد. قیمت سکه نیز حدود 9 میلیون و 78 هزار تومان گزارش شده است. 

بررسی چند رویداد

روحانی گفت: هر روزی که اعضای 1+4 به همه تعهدات عمل کنند به برجام باز خواهیم گشت. اگر آمریکایی ها بازهم بخواهند به برجام ضربه سیاسی بزنند بدانند ایران تحمل نخواهد کرد و اقدام قاطع را در این زمینه نشان خواهد داد. دوستان همچون چین و روسیه همواره مواضع خوبی ایجاد کردند.

محمود علیزاده معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی با اشاره به تدوین پیشنهاد قانون مالیات بر عایدی سرمایه توسط وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی گفت: بهمن سال گذشته این لایحه به دولت ارائه شد و پیش‌بینی می شود تا مهرماه به مجلس تقدیم شود. تاکنون هیچ مالیاتی تحت عنوان مالیات بر عایدی سرمایه در قانون وضع نشده است.

وی افزود: کار بارگذاری اطلاعات بر سامانه املاک تا هفته آینده به اتمام می‌رسد و براساس آن شناسایی املاک خالی از سکنه انجام می‌شود. بعد از شناسایی املاک خالی، ملک به موجب قانون اخذ مالیات‌های مستقیم وارد فرایند رسیدگی مالیاتی می‌شود و براساس آن برگه مطالبه مالیات بر واحد‌های مسکونی خالی به مالکان داده می‌شود.

علی صحرایی مدیرعامل بورس تهران از راه‌اندازی بورس املاک، مستغلات و امتیازات در هفته آینده خبر داد.

مدرس ‌خیابانی سرپرست وزارت صنعت گفت: دلار ۴۲۰۰ تومانی باید کاملا حذف شود.

وزیر بهداشت اعلام کرد: در ساخت واکسن گام‌های موثری برداشته‌ایم، آزمایش های حیوانی واکسن کرونای ایران موفقیت‌آمیز بوده است.

نماینده آلمان در نشست شورای امنیت گفت: این کشور مخالف استفاده آمریکا از ساز و کار حل و فصل اختلافات در برجام برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران است.

حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در لندن گفت: جلسه شورای امنیت سازمان ملل با حمایت دائم از توافق هسته‌ای ایران و محکومیت سیاست های آمریکا، ثابت کننده اتحاد میان همه اعضا بجز آمریکا بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ ۲۶% ۲۹۰٬۰۰۰ تومان
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.