جزئیات عرضه اولیه معین و نقدینگی لازم برای آن

جزئیات عرضه اولیه معین و نقدینگی لازم برای آن

عرضه اولیه معین، دومین نماد جدید سال ۱۴۰۳ است که عرضه آن در روز یکشنبه دهم تیر ماه انجام خواهد شد؛ جزئیات و نقدینگی مورد نیاز عرضه معین را در سهام‌بین بخوانید.

دومین عرضه اولیه سال ۱۴۰۳ در روز یکشنبه دهم تیر ماه انجام خواهد شد و طی آن ۵ درصد از کل سهام شرکت سهامی بیمه ایران معین، به روش ترکیبی و در دو مرحله صندوق‌های سرمایه‌گذاری و کدهای حقیقی و حقوقی عرضه می‌گردد. در عرض اولیه نماد معین که قرار است در بازار دوم فرابورس انجام گیرد، ۲ درصد از سهام کل شرکت معادل ۲۵۰ میلیون برگه سهم به صندوق‌های معاملاتی و ۳ درصد معادل 375 میلیون سهم نیز به کدهای حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد.

جزئیات عرضه اولیه سهام معین

عرضه اولیه معین قرار است که در روز یکشنبه ۱۰/۴/۱۴۰۳ انجام گیرد و عموم سهامداران نیز امکان شرکت در مرحله دوم این عرضه که طی آن ۳ درصد از سهام شرکت بیمه ایران معین، توزیع می‌شود را دارند. در این عرضه اولیه مجموعاً ۶۲۵ میلیون سهم شرکت سهامی بیمه ایران معین عرضه می‌شود که ۳۷۵ میلیون سهم به کدهای حقیقی و حقوقی اختصاص می‌یابد. ارزش گذاری هر سهم معین معادل ۲۴۲۲ ریال تعیین شده که در مرحله اول عرضه و به روش حراج به صندوق‌های سرمایه‌گذاری، قیمت کشف شده در این مرحله، برای مرحله دوم و عرضه به عموم مدنظر قرار خواهد گرفت. حداکثر سهم قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی سرمایه‌گذاران واجد شرایط صندوق‌های سرمایه‌گذاری، 3125000 سهم است. زمان عرضه اولیه معین به کدهای حقیقی نیز روز یکشنبه توسط ناظر بازار اعلام می‌شود.

نقدینگی لازم برای عرضه اولیه سهام معین

با توجه به قیمت ۲۴۲۲ ریالی که البته شاید قیمت کشف شده در مرحله اول کمی بیشتر از این نرخ باشد و حداکثر سهم قابل ثبت توسط کدهای حقیقی و حقوقی که برابر با ۷۵۰ سهم است، حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای هر شخص جهت خرید عرضه اولیه معین، مبلغ 1816500 ریال خواهد بود. اما در صورتی‌که تعداد شرکت کننده‌ها کمتر از 500000 نفر باشد، به هر کد حداکثر تعداد سهم‌ها یعنی 750 سهم می‌رسد. در صورت شرکت 700 هزار نفر، نقدینگی مورد نیاز 130 هزار تومان، در صورت مشارکت 1 میلیون نفر، حدود 90 هزار تومان و در صورت شرکت 1.2 میلیون نفر نیز حدود 75 هزار تومان نیاز خواهد بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.