پیش بینی کارگزار بورس برای نبود اصلاح سنگین شاخص!!!

پیش بینی کارگزار بورس برای نبود اصلاح سنگین شاخص!!!

کارگزار بورس با پیش بینی نبود اصلاح سنگین شاخص بورس گفت: باید منتظر ماند و دید که بانک مرکزی دلار نیمایی را در نرخ ۱۸ هزار تومان به ثبات می‌رساند یا خیر؟

 

احمد اشتیاقی مدیرعامل کارگزاری بانک آینده با اشاره به اینکه نمی‌توان اصلاح سنگینی برای شاخص بورس پیش‌بینی کرد به ایرنا گفت: بازار در کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در حال اصلاح بود که افزایش تدریجی دلار موجب تغییر مسیر در روند معاملات شد.

وی افزود: بازار سهام نسبت به عبور قیمت دلار از نرخ ۱۸ هزار تومان در بازار آزاد و ورود به کانال ۲۲ هزار تومان واکنش مثبت نشان داد و نه تنها تن به اصلاح نداد بلکه روند صعودی پرشتابی در پیش گرفت.در غیر این صورت مدتی در کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد متوقف می شد.

این کارشناس ادامه داد: بازار در وضعیت کنونی نسبت به افزایش قیمت دلار واکنش مثبت نشان می‌دهد و در ابتدا افرادی که در بورس هستند به هیچ‌وجه به عنوان فروشنده در بازار ظاهر نمی‌شوند زیرا در صورت فروش سهام بازاری برای ورود نقدینگی‌ آنها وجود ندارد.همسو با افزایش نرخ دلار، قیمت‌ها در بازارهای موازی افزایش می‌یابد. بنابراین افرادی که در این بازار حضور دارند ماندگار خواهند شد.

اشتیاقی گفت: افرادی که دارای سرمایه‌های خرد هستند با توجه به قیمت کنونی دلار و نرخ مسکن، سرمایه‌گذاری در بازارهای موازی برای آنها جذابیتی ندارد و سرمایه‌ها را وارد بورس خواهند کرد که موجب ورود نقدینگی‌های بیشتر و رشد پر سرعت شاخص بورس در بازار می‌شود و تنها چیزی که می‌تواند مانع از رشد پرشتاب شاخص بورس شود،توقف و ایستایی نرخ دلار در بازار است.

وی افزود: بازار گام افزایشی را برداشته و جاماندگی دلار نسبت به بازارهای موازی را پر کرده است. با توجه به چنین اتفاقی می‌توان قیمت دلار را در کانال ۲۱ هزار تومان و حتی کمتر از آن کنترل کرد.ورود چنین حجمی از نقدینگی به بازار اجازه اصلاح شدیدی به شاخص بورس نمی‌دهد اما براساس پیش‌بینی‌ها از شتاب رشد بازار کاسته خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: اگر بازار به این نتیجه برسد که قرار نیست دلار نرخی بالاتر از ۲۲ هزار تومان پیدا کرده و در ۲۱ هزار تومان باقی می‌ماند اصلاحی در امروز چهارشنبه تجربه می‌کند و به این نتیجه می رسد که باید روند کاهشی در پیش گیرد.

اشتیاقی گفت: با توجه به جریان پولی که در حال ورود به بازار است ، شاخص بورس وارد مرحله اصلاحی عمیقی نخواهد شد اما باید منتظر ماند و دید که بانک مرکزی دلار نیمایی را در نرخ ۱۸ هزار تومان به ثبات می‌رساند یا خیر؟ در این صورت روند بازار متعادل می‌شود و اصلاحی را تجربه نمی‌کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ ۲۶% ۲۹۰٬۰۰۰ تومان
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.