پیش بینی ادامه روند صعود بازار 2.7 میلیونی تا شهریور

پیش بینی ادامه روند صعود بازار 2.7 میلیونی تا شهریور

کارشناس بازار سرمایه ، ذهنیت فعالان بازار را به عنوان خطری جدی معرفی و پیش‌بینی کرد شاخص تا پایان شهریور تا کانال ۲.۵ یا ۲.۷ میلیون واحدی رشد کند .

 بهادر شمس با بررسی روند معاملات دیروز بازار سهام که برخلاف پیش بینی ها با حجم قابل توجهی از تقاضا در نماد های بزرگ روبرو شد به ایرنا گفت: با افزایش عرضه سهام دولتی، بازار تحت تاثیر اینگونه سهام قرار گرفت اما طبیعی است زمانی که شاخص با شتاب زیادی در مسیر رشد قرار گیرد بطور حتم با روزهایی روبرو خواهد شد که شدت عرضه افزایش می‌یابد.

وی افزود: موضوعی که در وضعیت کنونی به عنوان خطری جدی بازار را تهدید می‌کند، ذهنیت فعالان بازار است که با تصور فرار رسیدن زمان اصلاح در بازار تصمیم به رفتارهای هیجانی می‌گیرند و به سرعت شروع به فروش هیجانی سهام می‌کنند. چنین رفتاری در حالی از سوی فعالان بازار بروز پیدا می کند که هیچ گونه مستندی برای اصلاح روند بازار وجود ندارد. بیشتر سهامداران تازه وارد با کوچکترین اتفاقی دست به فروش سهام می‌زنند که این موضوع زمینه افت بیشتر شاخص بورس و ضرر سهامداران در بازار را فراهم می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه درخصوص پیش‌بینی از روند معاملات بورس عنوان کرد: روند صعودی بازار همچنان ادامه خواهد داشت اما نقطه پایانی این رشد مشخص نیست و نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی را اعلام کرد. جریان قابل توجهی از نقدینگی به سمت بورس ادامه دارد و افراد زیادی از سرمایه‌گذاران به دنبال دریافت کد بورسی هستند که این موضوع نشان می‌دهد جریان ورود پول به بازار همچنان تداوم دارد و تقاضای زیادی در بازار به وجود آمده است. براساس برآوردها، شاخص بورس تا پایان شهریور ماه تا کانال 2.5 یا 2.7 میلیون واحدی رشد خواهد کرد.

شمس تصریح کرد: افرادی که در بهمن سال گذشته از بازار خارج شده بودند دوباره برای سرمایه‌گذاری، نقدینگی‌ها را وارد این بازار کرده‌اند. همیشه عرضه‌های اولیه مشوق حضور افراد برای سرمایه‌گذاری در بازار بوده است. مرحله نخست عرضه ETF ها با استقبال خوبی از سوی مردم روبرو نشد اما با توجه به بازدهی خوبی که در اختیار سهامداران قرار گرفت به نظر می‌رسد صندوق‌های بعدی با استقبال فعالان بازار روبرو شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.