برنامه دولت برای تعادل بازار!!!

برنامه دولت برای تعادل بازار!!!

رئیس جمهور از لزوم تقویت بورس کالا برای منطقی شدن قیمت کالاها، برنامه منظم برای تامین نیازهای ارزی کالاهای اساسی و مواد اولیه و واسطه ای شرکت های تولیدی و ایجاد تعادل در بازار ارز خبر داد.

 حسن روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، عرضه کالاها به قیمت مناسب را جزو برنامه های اصلی دولت در کنار رونق تولید برشمرد و گفت: باید با اصلاح مسیر تولید، توزیع و تعریف فرایندها در روند تعیین قیمت کالاها شفاف سازی انجام گیرد. مقابله با گرانی بدون دلیل ایجاب می کند در کنار اعمال نظارت های تعریف شده برای دستگاه های مرتبط با ایجاد شفافیت، زمینه نظارت عمومی را نیز فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: مردم باید بدانند قیمت مواد اولیه برای ساخت محصول و تمام شده تولید محصولات چگونه است و وقتی کالایی به دست مردم می رسد چه مسیری برای تعیین قیمت طی کرده است. این شفافیت هم موجب نظارت عمومی و مقابله با فساد و گرانی خواهد بود و هم رقابت را در اقتصاد رقم خواهد زد.

رئیس جمهور افزود: همه تولیدکنندگان به ویژه دستگاه های دولتی موظف هستند فرایند قیمت گذاری و عرضه سریع و آسان کالاهای تولیدی به ویژه مواد اولیه را مشخص کرده و برای مقابله با معضل گرانی اقدامات موثر را انجام بدهند. بخش عمومی باید در زمینه کنترل نرخ ها با تعریف فرایند تعیین قیمت ها و مقابله با گرانی پیشتاز باشد تا بتوانیم در شرایط جنگ اقتصادی و روزهای سخت پدید آمده از معضل کرونا، فشار اقتصادی را بر مردم کاهش دهیم.

لزوم تقویت بورس کالا

روحانی ادامه داد: بورس کالا باید تقویت شود و با شفافیت عرضه و تقاضا و خارج کردن عملیات سفته بازانه، قیمت کالاهای تولیدی را به سطح منطقی برساند. در کالاهایی که مازاد تولید وجود دارد با شفاف کردن بازار می توان به قیمت منطقی دست یافت و در این رابطه دستورات لازم را به وزارت صنعت و سازمان بورس صادر کرد.

وی عنوان کرد: در شرایط خاص اقتصادی که با هیچ زمان دیگری در تاریخ قابل مقایسه نیست، دولت با همکاری موثر کارآفرینان، تولید کنندگان و صادر کنندگان معتبر، اقتصاد بدون نفت را عملیاتی و در این شرایط سخت اقتصاد را مدیریت کرده است. امروز بعد از گذشت بیش از دو سال از تحریم ها، دولت توانسته با همکاری مردم و فعالان اقتصادی نه تنها در تامین کالاهای اساسی و ضروری جامعه بلکه در زمینه تامین مواد اولیه تولید کالاها موفقیت داشته باشد ضمن آنکه توانسته در این مسیر حتی به رونق و جهش تولید سرعت بدهد. دولت مصمم است به رغم تمامی فشارها برنامه منظمی برای تامین نیازهای ارزی کالاهای اساسی و مواد اولیه و واسطه ای شرکت های تولیدی و تعادل لازم در بازار ارز ایجاد کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ ۲۶% ۲۹۰٬۰۰۰ تومان
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.