پیش بینی روند اصلاح شرکت های کوچک و شاخص ساز!!!

پیش بینی روند اصلاح شرکت های کوچک و شاخص ساز!!!

وضعیت این هفته بورس همراه با احتمال تداوم روند اصلاحی شرکت های شاخص ساز و بزرگ و ادامه اقبال سهام کوچک از سوی یک کارگزاری پیش بینی شد.

 بازار سهام در حالی اولین روز هفته جاری با شاخص یک میلیون و 904 هزار تایی و امید سرمایه گذاران به از سر گیری سیر صعودی قیمت ها شروع می شود که کارگزاری آبان درباره روزهای گذشته و آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته آغازی متعادل داشت اما در ادامه با افت قیمت نمادهای بزرگ روبرو شد که ناشی از رشد اول هفته و عرضه سنگین بود.

در بازارهای جهانی ، قیمت محصولات با نوسان محدود روبرو شد و برنده تنش های اخیر طلا بود که با رکوردهای جدید و تاریخی به 2000 دلار در هر اونس رسید . فلزات اساسی هم نوسان کم دامنه داشت و نفت نیز افت محدود را ثبت کرد.

در بازار ارز نیز نوسان قیمت ها محدود بود و دلار پایین تر از محدوده 24000 تومانی دارد . به نظر می رسد همچنان بازار ارز، نوسانات محدودی را داشته باشد و بسته به رویدادهای سیاسی-اقتصادی پیش رو ، جهت حرکت بعدی قیمت در میان مدت مشخص شود.

اما در بازار سهام در گروه های بزرگ شاهد افزایش عرضه ها بودیم و احتمالا آغاز هفته نیز روند اصلاحی به خصوص در چند نماد شاخص ساز ادامه داشته باشد.

رشد عرضه ها از طرف سهامداران حقوقی در هفته های اخیر در نمادهای بزرگ ، روند صعودی سنگین را متوقف کرده است. همچنان نشانه جدی حاکی از اتمام روند صعودی بازار به چشم نمی خورد و بخصوص در نمادهای بزرگ و هدف واگذاری ها احتمال افزایش حمایت ها پس از اصلاح نسبی وجود خواهد داشت.

در خودرویی ها با توجه به رشد سنگین نمادها به خصوص بازگشایی ها پس از مجامع ، شاهد افزایش فشار فروش بودیم. ادامه روند نوسانی با گرایش منفی در این گروه نیز محتمل خواهد بود. هرچند همچنان نقدینگی در این نمادها به صورت محسوس فعال است.

به صورت کلی با خروج بخشی از نقدینگی در نمادهای بزرگ، مجددا شاهد رشد کوچکترها در پایان هفته بودیم که این روند می توانند در هفته پیش رو نیز کم و بیش ادامه داشته باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ ۲۶% ۲۹۰٬۰۰۰ تومان
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.