ادامه حمایت حقوقی ها از بورس تا هفته ی آینده

ادامه حمایت حقوقی ها از بورس تا هفته ی آینده

شرکت مشاور سرمایه گذاری مطرح کرد:

ادامه حمایت حقوقی ها از بورس تا هفته آینده + انتظار بهبود تقاضا و افزایش قیمت ها

با تصمیم حقوقی ها و مدیران صندوق‌های بزرگ بازار سرمایه برای برچیدن صف های فروش و ادامه حمایت ها تا یک هفته آینده، انتظار می رود با بهبود تقاضا و افزایش قیمت ها، بازار به روال عادی بازگردد.

 

 

 شرکت مشاور سرمایه گذاری ابن سینا مدبر (اماکو) با بررسی روند معاملات سومین روز کاری این هفته بازار سهام اعلام کرد: عصر دیروز جلسه‌ای با حضور شخصیت‌های حقوقی و مدیران صندوق‌های بزرگ بازار سرمایه برگزار و توافق شد صف های فروش برچیده و بازار به سمت روال عادی باز گردد. البته این بار بازگشت بازار به روند صعودی پرقدرت مطرح نبود و فقط بر جمع آوری صفوف فروش تاکید شد.

از طرفی از بعدازظهر دیروز شاهد مخابره اخبار مثبت درخصوص بازار بودیم. نخست آنکه ضریب اعتباری کارگزاران تا 50 درصد افزایش یافت. از سوی دیگر مقرر شد صندوق ها مجاز باشند از صندوق با درآمد ثابت خود در صندوق های سهامی صدور بزنند.این موضوع از آن جهت مهم است که بخشی از فشار فروش سنگین در روزهای گذشته به تقاضای ابطال واحدهای صندوق های سهامی باز می گردد.

در معاملات امروز بورس تهران شاهد حمایت حقوقی ها در نمادهای بزرگ همچون "فارس، فولاد، شپنا، شتران و شستا " بودیم. اخبار منتشره حکایت از تجهیز  10 هزار میلیارد تومانی برخی شرکت های حقوقی برای حمایت از بازار در روز آتی دارند و گفته می شود این حمایت ها تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

از یک سو این حمایت ها و جلوگیری از قفل شدن نمادها در صف فروش و حمایت از شاخص کل و از سوی دیگر با توجه به اصلاح قابل توجه اکثر نمادهای بازار و رسیدن قیمت آنها به سطوح حمایتی این امید وجود دارد که رفته رفته شاهد بهبود تقاضا و افزایش قیمت ها باشیم. لکن نباید انتظار داشت رشد آنها همچون ماه های گذشته پرشتاب باشد بلکه در یک فضای معتدل و با آرامش نسبی همراه خواهد بود.

در پایان معاملات امروز شاخص کل با کاهش 53 هزار و 772 واحدی به کانال یک میلیون و 608 هزارتایی و شاخص هم وزن با کاهش 8 هزار و 933 واحدی به کانال 456  هزار و 187 واحد رسیدند.  نماد‌های " فارس، شستا، فولاد " بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

ارزش معاملات بورس و فرابورس 13.3 و 2.3 هزار میلیارد تومان بود.  بیشترین ارزش معاملات متعلق به نمادهای " شستا، شپنا" با 1.5 و 1.1 هزار میلیارد تومان بود. در معاملات امروز خروج پول حقیقی 7.2 هزار میلیارد تومان بود که یک رکورد بی سابقه محسوب می شود.

در گروه بانکی نماد "وبملت" همچنان متوقف بود. "وبصادر " که در ابتدا منفی معامله می شد با حمایت حقوقی و افزایش تقاضا در محدوده آخرین قیمت معاملاتی نیم درصد منفی به کار پایان داد. معاملات "وتجارت" نیز با حمایت حقوقی همراه شد و در آخرین قیمت معاملاتی سبز رنگ شد و در محدوده 0.68 درصد مثبت پایان یافت.

در گروه فلزات، "فملی " با تقاضای سنگین روبرو شد و با صف خرید معاملات را به پایان رساند. معاملات "فولاد" نیز با حمایت حقوقی همراه شد و در آخرین قیمت معاملاتیِ منفی 0.77 درصد به پایان رسید. معاملات"ذوب" اما مورد توجه حقوقی ها  قرار نگرفت و با صف فروش سنگین به پایان رسید.

معاملات نمادهای گروه  پالایشگاهی همچون "شبندر، شتران، شپنا" با حمایت قابل توجه حقوقی ها همراه شدند. در این بین صف فروش "شبندر" بارها برچیده شد و آخرین معامله آن در محدوده صفر تابلو صورت گرفت. "شتران و شپنا" اما با صف فروش به کار پایان دادند.

وضعیت بازارهای جهانی و رقیب:

اولین روز هفته میلادی در بازارهای جهانی، کامودیتی‌ها با نوسان اندک سبز پوش هستند . مس در محدوده 6558 دلار، روی به 2464 دلار و هر انس طلا به 1956 دلار رسید. هر بشکه نفت برنت در محدوده 45 دلار معامله می‌شود و نفت خام WTI  نیز به 42.6 دلار در هر بشکه رسیده است.

بررسی بازارهای رقیب نیز نشان می ­دهد نرخ هر دلار آمریکا در محدوده 22 هزار و 930 تومان معامله می‌شود. امروز صرافی ملی نرخ فروش دلار را 22 هزار و 480 تومان اعلام کرد. قیمت سکه نیز حدود 10 میلیون و 620 هزار تومان گزارش شده است. 

بررسی چند رویداد:

دیروز مبنای محاسبه قیمت برای اعمال تخفیف در صندوق دارا دوم نیز تعیین شد. به موجب تصمیم دولت، قیمت پایانی روز معاملاتی قبل از شروع پذیره نویسی صندوق دارا دوم، مبنای محاسبه قیمت برای اعمال تخفیف خواهد بود.

حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس گفت: با تصمیم‌های تازه‌ای که گرفته شده به زودی شاهد بهبود قیمت‌ها خواهیم بود.

قیمت پایه محصولات پتروشیمی یکشنبه 2 شهریور با نرخ دلار نیمایی 194432.5 ریال از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی برای عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا اعلام شد. قیمت پایه این محصولات هفته گذشته 98۹۸ ریال اعلام شده بود. افزایش قیمت 6234 ریالی این محصولات قابل توجه است و اثر آن در گزارشات ماهانه شرکت ها قابل ملاحظه خواهد بود.

سازمان ایمیدرو، افزایش سرمایه شرکت های صنایع معدنی از محل سود انباشته را نهایی و تایید کرد. بدین ترتیب فولاد مبارکه و ملی مس هر کدام 10 هزار میلیارد تومان، گل گهر 5.3 هزار میلیارد تومان، چادرملو 1.2 هزار میلیارد تومان و فولاد خوزستان 1.3 هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه خواهند داشت.

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از دو وزیر نفت و اقتصاد خواست با هماهنگی دیوان محاسبات ، ایرادات اوراق سلف نفتی برطرف شود .

حسین فهیمی سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت گفت: حدود 11 درصد از هموطنان که مشمول سهام عدالت بوده‌اند، تصمیم گرفتند تا بخشی از سهام را بفروشند. از 10 خرداد تاکنون که آزادسازی سهام عدالت و امکان فروش آن فراهم شده، بیش از 7.6 هزار میلیارد تومان دارایی سهام عدالت در بازار فروخته شده است.

براساس تصمیم شورای رقابت، قیمت اظهاریه شرکت‌ ایران‌خودرو درمورد خودروهای رانا پلاس اتوماتیک، دنا توربوشارژ اتوماتیک، دنا توربو شارژ دستی، پژو 207 پانوراما دستی و سورن پلاس، پس از تایید بازرسی و حسابرسی قانونی شرکت و بدون احتساب هزینه های مالی غیر مرتبط به همراه حداکثر 5 درصد برای هزینه‌های مالی مرتبط با کسر ضریب بهره‌وری 2.5 درصدی و با لحاظ کردن ضریب صفر برای متغیر کیفیت به همراه سود حداکثر 7 درصدی تعیین خواهد شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.