برنامه ی دولت برای حفاظت از بورس

برنامه ی دولت برای حفاظت از بورس

وزیر اقتصاد:

برنامه دولت برای حفاظت از بورس معانی زیادی دارد + یک نمونه

وزیر اقتصاد با اشاره به روش های متنوع تامین مالی در بازار سهام گفت: دولت به دنبال صیانت از بورس است که معانی زیادی دارد و نباید با تضمین معادل گرفته شود.

 

 فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان اینکه بورس می تواند مکانی برای پس انداز و تامین مالی بنگاه ها باشد، گفت: بنگاه ها با مراجعه به بورس می توانند هم برای سرمایه گذاری ثابت و هم برای تامین سرمایه در گردش از طریق عرضه اولیه سهام، انتشار اوراق، عرضه صندوق پروژه یا تشکیل شرکت سهامی عام پذیره نویسی انجام داده و تامین مالی کنند.

وی با اشاره به روش های متنوع تامین مالی در بازار سهام افزود: این بازار کمک می کند منابع موجود در جامعه به سمت سرمایه گذاری و تولید هدایت شود که از آثار مثبت اقتصادی آن می توان به افزایش عرضه، امکان صادرات، ارتقا جایگاه ایران در اقتصاد بین الملل و ... اشاره کرد.

دژپسند ادامه داد: بنابراین دولت به همین دلیل به دنبال صیانت از بازار سرمایه است که معانی زیادی دارد و نباید با تضمین معادل گرفته شود. یک نمونه آن بر اساس اعلام قبلی، پذیره نویسی صندوق پالایشی بود که امروز آغاز شد و هر فرد در خرید 5 میلیون تومانی سهام دولت در چهار شرکت پالایشی می تواند از 20 درصد تخفیف بهره مند شود و بدین طریق به سمت عادلانه کردن نظام توزیع درآمد و ثروت می رود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.