ارزش روز دارا یکم چه قدر است

ارزش روز دارا یکم چه قدر است

ارزش روز دارا یکم چه قدر است؟
 

در روز گذشته مورخه 5 شهریورماه 1399 سرانجام پس از کش و قوس های فراوان بر سر عرضه صندوق ETF دوم دولت، پذیره نویسی واحدهای این صندوق آغاز شد.

صندوق ETF دوم شامل باقی‌مانده سهام دولت یا شرکت‌های دولتی در شرکت پالایش نفت تبریز (شبریز)، پالایش نفت بندرعباس(شبندر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و پالایش نفت تهران (شتران) می باشد. در حالی که همگان منتظر ثبت نماد دارادوم بودند این صندوق با نماد "پالایشی یکم" به ثبت رسید.

به هر حال در روزی که پذیره نویسی دومین صندوق ETF دولت آغاز شد، ارزش واحدهای صندوق ETF اول یا همان دارایکم هم بعد از یک اُفت با افزایش رو به رو شدند.

در پایان معاملات هفته جاری، ارزش هر واحد دارا یکم به 20 هزار و 828 تومان افزایش یافت که این میزان در مقایسه با هفته گذشته رشدی 13 درصدی را نشان می داد. این در حالی بود که شاخص کل در هفته جاری اُفت 2 درصدی را تجربه می کرد.

بنابراین، با رسیدن ارزش هر واحد دارایکم به 20 هزار و 828 تومان، در مجموع ارزش 200 واحد از آن به 4 میلیون و 165 هزار تومان رسید. ارزش 200 واحد اولین صندوق ETF دولتی در اردیبهشت ماه سال جاری 2 میلیون تومان بود.

شایان ذکر است در هفته جاری هر واحد دارایکم، از زمان آغاز معاملات آن پایین ترین قیمت خود را نیز تجربه نمود و در سوم شهریور ماه سال جاری به 17 هزار و 372 تومان رسید. در تیرماه سال جاری ارزش هر واحد دارایکم به 32 هزار و 879 تومان هم رسیده بود.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.