کاهش کارمزد معاملاتی برای صنعت کارگزاری و 2 نماد بورسی

کاهش کارمزد معاملاتی برای صنعت کارگزاری و 2 نماد بورسی

شرکت بورس و اوراق بهادار تهران با نماد بورس تهران از کاهش نرخ کارمزد معاملات سهام و حق تقدم سهام تا ۲۰ درصد جهت کاهش هزینه سرمایه‌گذاران خبر داد.

به گزارش بازار، شرکت بورس و اوراق بهادار تهران با نماد بورس تهران از تغییر نرخ کارمزد معاملات سهام و حق تقدم سهام _ گروه ب خبر داد.

در این اطلاعیه که توسط سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار با موضوع   تغییر سقف نرخ کارمزد معاملات سهام و حق تقدم سهام- گروه ب آمده:
در راستای رعایت مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و با توجه به نامه شماره ۱۲۲ /۶۶۳۸۰مورخ ۱۳۹۹/۰۴/۰۷مدیریت نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، به استحضار می‌رساند بر اساس بند یکم مصوبه ششصد و پنجاه و دومین صورتجلسه هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مقرر گردید به منظور کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری، تشویق سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و انجام اقدام لازم به منظور حمایت از حقوق و منافع سرمایه‌گذاران در بازار اوراق بهادار، تغییرات به شرح زیر در نرخ خدمات شرکت از تاریخ ۱۳۹۹/۰۵/۰۱اعمال گردد.

۱. سقف نرخ کارمزد حاصل از خرید و فروش سهام و حق تقدم سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران به میزان ۲۰ درصد با رعایت حداکثر سقف ریالی مصوب در هرمعامله کاهش می‌یابد. در این راستا با توجه به کاهش هزینه معاملات به نظر می‌رسد حجم معاملات و سرمایه گذاری در بازار سرمایه به تبع این تصمیم افزایش یافته و تاثیر قابل توجهی بر روند درآمدهای عملیاتی شرکت متصور نمی‌باشد.

۲. معادل ۳۰ درصد از درآمد کارمزد معاملات سهام و حق تقدم سهام در بورس اوراق بهادار تهران به صورت روزانه توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی کسر و به حساب صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه واریز خواهد گردید. واریز مبلغ مذکور به حساب این صندوق به منزله درخواست صدور واحدهای سرمایه‌گذاری می‌باشد که این امر با توجه به امکان سرمایه‌گذاری در سپرده‌های بانکی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت تا تاریخ این مصوبه، منجر به ایجاد طبقه جدیدی در سرمایه‌گذاری‌های شرکت خواهد شد که این امر با در نظر گرفتن محاسبات NAV این صندوق‌ها و تاثیر آن بر قیمت واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های مربوطه، در نهایت به ایجاد انتفاع برای سهامداران شرکت منجر خواهد شد. بدیهی است درصورتی که اثر اعمال مصوبه کاهش هزینه‌های معاملات تأثیر با اهمیتی در درآمدهای عملیاتی شرکت ایجاد نماید بلافاصله آثار آن افشاء خواهد شد.

از صنعت کارگزاری مراقبت می‌کنیم

به گزارش بازار؛ در معاملات بورسی شما بایت خرید سهام معادل ۰.۰۰۴۶۴ قیمت خرید، و ۰.۰۰۹۷۵ قیمت فروش کسر می‌گردد باید کارمز پرداخت کنید که البته ۰.۵ درصد این کارمزد مربوط به مالیات است.

کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری در بورس اقدام قابل توجهی بود که از اواخر سال ۹۸ با رونق بورس توسط مسئولان اعلام شد که مصوب آن روز گذشته در سامانه اطلاع سانی سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفت.

برخی از مدیران کارگزاری‌ها کاهش کارمزد را سبب آسیب به معاملات بورسی می‌دانند، آن‌ها بر این باروند که کاهش کارمزد سبب بی انگیزگی کارگزاری‌ها جهت جذب سرمایه‌گذار می‌شود، اما تحلیل‌گران بازار کاهش کارمزد را سبب جذب سرمایه‌گذاری بیشتر و در نتیجه افزایش سود برای کارگزاری‌ها می‌دانند.

آقای قالیباف رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در این خصوص گفته که کارمزد معاملات باید کاهش یابد و این دقت را هم داریم که صنعت کارگزاری به دلیل کاهش کارمزد آسیب نبیند. اینکه چقدر یا در چند مرحله باید انجام شود نیاز به بررسی دارد، کارمزد سازمان باید در شورای عالی بورس تصمیم گیری شود و پیشنهاد را هم آماده کرده ایم.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ ۲۶% ۲۹۰٬۰۰۰ تومان
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.