چه عاملی باعث عبور شاخص از مقاومت 1.8 میلیونی بوده!!!!

چه عاملی باعث عبور شاخص از مقاومت 1.8 میلیونی بوده!!!!

اثر دو عامل بر عبور شاخص از مقاومت ۱.۸ میلیونی + پیش بینی استراحت موقت

شرکت مشاور سرمایه گذاری با بررسی روند معاملات آخرین روز این هفته بازار سهام از اثر دو عامل بر عبور شاخص از مقاومت ۱.۸ میلیون واحد و استراحت موقت خبر داد.

 

شرکت مشاور سرمایه گذاری ابن سینامدبر (اماکو) با بررسی روند معاملات آخرین روز این هفته بازار سهام اعلام کرد: در نیمه اول معاملات امروز، شاخص کل بورس متاثر از اثرات مثبت نماد شرکت‌های بزرگ بورسی افزایش بیش از ۱۹ هزار واحد را تجربه کرد اما رفته رفته شاهد افزایش عرضه‌ها در کلیات بازار بودیم به طوری که با افزایش عرضه‌ها از ارتفاع شاخص کل کاسته شد.

"شستا" که بازگشایی آن در روزهای معاملاتی قبل با حواشی فراوان همراه بود امروز با رشد ۵ درصدی در قیمت ۲۹۲۹ تومان معاملات را از سر گرفت. در گروه بانکی "وبملت" با صف فروش مواجه شد. "وتجارت و وبصادر" که در ابتدا در سقف قیمتی معامله می‌شدند با افزایش عرضه مواجه شدند.

در گروه فلزات، "فولاد" که در ابتدا صف خرید داشت با افزایش تعداد فروشندگان مواجه شد و به محدوده مثبت یک درصد رسید. "فملی" که به دلیل تغییرات ۵۰ درصدی متوقف شده بود پس از برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی، بازگشایی شد  و در محدوده منفی 5 درصد معامله شد.

در گروه خودرو، نماد "خودرو" روز گذشته به دلیل تغییرات بیش از ۵۰ درصد متوقف شد  و "خساپا" که  بعد از ساعت معمول معاملات طبق روال روزهای گذشته معامله شد و صف خرید سنگین داشت با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی توسط ناشر متوقف شد.

در پالایشی‌ها "شپنا" پس از بازگشایی در سقف قیمت معامله شد و  سایر نمادهای این گروه همچون "شتران، شبندر و شبریز" در محدوده سقف قیمتی معامله شدند و در نهایت شاخص کل با رشد 6 هزار و 600 واحدی به کانال یک میلیون و 753 هزارتایی و شاخص هم وزن با کاهش 4 هزار و 314  واحدی به کانال 478 هزار و 686 واحد رسید. 

نماد‌های " فولاد و شستا " بیشترین تاثیر مثبت  و نماد‌ " فملی " بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. ارزش معاملات بورس و فرابورس 22.7 و 9.1 هزار میلیارد تومان بود. بیشترین ارزش معاملات متعلق به نمادهای "فولاد و شپنا " با 1.7 و 1.6 هزار میلیارد تومان بود.

افزایش ارزش معاملات و ورود نقدینگی این نوید را می دهد که شاخص کل پس از عبور از مقاومت ۱.۸ میلیون واحد به سمت 2.2 میلیون واحد حرکت کند و البته استراحت موقت شاخص در این بین دور از ذهن نیست.

وضعیت بازارهای جهانی و رقیب:

در آخرین روز کاری این هفته کامودیتی‌ها نوسان اندکی داشتند. مس به 6119 دلار رسیده، روی به 2100  و هر انس طلا به 1812 دلار رسید. هر بشکه نفت برنت نیز بالاتر از 43 دلار معامله می‌شود و نفت خام WTI نیز در محدوده 40.5 دلار در هر بشکه دادوستد می‌شود.

بررسی بازارهای رقیب نیز نشان می دهد نرخ هر دلار آمریکا در محدوده 22 هزار و 550 تومان معامله می‌شود. امروز صرافی ملی  نرخ فروش دلار را 22 هزار و 200 تومان اعلام کرد. قیمت سکه نیز حدود 10 میلیون و 500 هزار تومان گزارش شده است. 

بررسی چند رویداد:

سازمان بورس از تمدید ٢ ماهه مهلت شرکت هایی که باید تا پایان تیر ماه مجامع را برگزار کنند، خبر داد.

روحانی اعلام کرد: عرضه اولیه سهام شرکت‌ها باید در بورس افزایش یابد. دستور داده شده تا سهام شناور مستقیما به بورس عرضه شود. 30 درصد دیگر سهام عدالت در عید غدیر و ۳۰ درصد در ۲۲ بهمن آزاد خواهد شد.

عباس معمارنژاد معاون وزیر اقتصاد گفت: باقیمانده واحدهای صندوق‌های واسطه‌گری مالی تا پایان ماه جاری و تا سقف ۵ میلیون تومان به مردم ارائه می‌شود.

شاهین چراغی عضو شورای عالی بورس گفت: دولت منابع مالی برای اتمام پروژهای توسعه‌ای راندارد، امروز بهترین زمان ایجاد ‎شرکت های سرمایه گذاری عام با سرمایه حداقل ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی برای اتمام پروژه های سودآور است. تنها راه ‎جهش تولید استفاده از ظرفیت ‎بازار سرمایه برای اتمام پروژه های بلاتکلیف در نفت و گاز و معادن است.

پیمان قربانی معاون اقتصادی بانک مرکزی گفت: رشد نقدینگی در سه ماهه اول سال ۲ درصد بیشتر از سال قبل شده که در قیاس با فشارهای واردآمده بر اقتصاد بسیار محدود است و نیز الزامی برای تداوم آن در ماه‌های آتی وجود ندارد .حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی دولت فروخته شده و ۶۷ درصد از منابع تامین شده برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع کرونا توسط بانک‌ها تامین شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.