با توجه به پیش بینی ها فردا بازار به سمت مثبت می رود!!!

با توجه به پیش بینی ها فردا بازار به سمت مثبت می رود!!!

شرکت مشاور سرمایه گذاری با بررسی روند امروز معاملات بازار سهام ضمن پیش بینی روندی صعودی از اصلاحات کوتاه مدت چند روزه و گاهی چند ساعته در این مدت خبر داد.

 شرکت مشاور سرمایه گذاری ابن سینامدبر (اماکو) با بررسی معاملات اولین روز این هفته بازار سهام اعلام کرد: معاملات امروز با صف فروش در اکثریت نمادها آغاز بکار کرد. از روز چهارشنبه و رسیدن شاخص کل به نزدیکی مرز یک میلیون 800 هزار واحد عرضه ها شدت گرفت و بسیاری از نمادها وارد محدوده منفی قیمتی شدند و در ادامه عرضه های چهارشنبه هفته گذشته، امروز نیز شروعی منفی داشت.

رفته رفته تقاضا در گروه پالایشی شدت گرفت و نمادهای بزرگ بازار یکی پس از دیگری مثبت شدند بنابراین اصلاح بازار حتی یک روز نیز دوام نیاورد. البته فشار فروش در گروه های کوچکتر و تک سهم ها همچنان بالا بود و در نهایت شاخص کل که تا 32 هزار واحد کاهش را نیز به خود دید نهایتا با افتی 12 هزار واحدی به کانال یک میلیون و 741 هزار واحد رسید. ارزش معاملات بورس و فرابورس نیز 16 هزار و 7 هزار میلیارد تومان بود.

نمادهای "شستا، فارس ، شتران" سه نماد با بیشترین اثر مثبت و "وامید، رمپنا ، وبملت" سه نماد با بیشترین اثر منفی بر شاخص کل بورس بودند. در فرابورس سه نماد "کگهر، مارون ،صبا" بیشترین اثر مثبت و سه نماد "میدکو، زاگرس ،بپاس" بیشترین اثر منفی بر شاخص کل فرابورس را داشتند.

بیشترین ارزش معاملات در نمادهای "فملی، شپنا ، فولاد" رقم خورد. شاخص کل هم وزن هم امروز کاهش 1.55 درصدی داشت که نشان از ریزش بیشتر گروه های کوچکتر بازار دارد.

بررسی چند رویداد

حسن روحانی گفت: برخی از صادرکنندگان ۲۰ میلیارد یورو جنس صادر کرده‌اند ولی ارز آنها به داخل وارد نشده است. با فشار و اقدامات قضایی با این افراد برخورد خواهیم کرد.

یک مقام ارشد وزارت اقتصاد گفت: سعی شده تا عرضه اولیه هر هفته وجود داشته باشد و قرار است به ۲ عرضه اولیه در هفته برسیم. برنامه مفصلی برای بورس داریم تا روند منطقی به خود بگیرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت قبل از عرضه دارا دوم و سوم باید نامه دهد که منابع آنها منابع سهام عدالت نیست.

بورس املاک به‌عنوان پنجمین بورس ایران راه‌اندازی شد. بازاری به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان که قرار است بستر اصلی معاملات و سرمایه‌گذاری در بازار املاک و مستغلات باشد تا دولت، نهادهای عمومی، بانک‌ها و بخش خصوصی بتوانند دارایی‌ها را با سهولت بیشتری در این بازار داد و ستد کنند.

عبدالناصر همتی رییس بانک مرکزی به همراه معاونین به منظور ارائه گزارش درخصوص اقدامات بانک مرکزی درخصوص بازار ارز به کمیسیون برنامه و بودجه خواهد رفت.

بازارهای رقیب

دلار صرافی ملی امروز 22 هزار و 250 تومان و دلار بازار آزاد 22 هزار و 700 تومان معامله شد. سکه نیز 10 میلیون و  400 هزار تومان داد و ستد شد.

در بازارهای جهانی مس 6426 دلار و روی 2192 دلار معامله شد. نفت برنت با رشدی 2.17 درصدی 43.27 دلار داد وستد شد.

پیش بینی بازار فردا

با توجه به جمع شدن صف های فروش نمادها به نظر اصلاح شاخص کل در این مقطع مدت زیادی دوام نخواهد داشت و فردا بازار بهتری را شاهد خواهیم بود. همانطور که قبلا نیز گفته شد فعلا بازار روند صعودی دارد و در این مدت اصلاحات کوتاه مدت چند روزه و گاهی چند ساعته را نیز شاهد خواهیم بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.