لایحه دو فوریتی و مهم برای افزایش سرمایه!!!

لایحه دو فوریتی و مهم برای افزایش سرمایه!!!

لایحه دو فوریتی و مهم برای افزایش سرمایه شرکت های بورسی به روش صرف سهام

رئیس جمهور و وزیر اقتصاد، لایحه دو فوریتی افزایش سرمایه شرکت های بورسی و فرابورسی از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم را برای تصویب در شورای عالی بورس، تقدیم مجلس کردند.

 رئیس جمهور و وزیر اقتصاد در راستای تقویت مدیریت عرضه سهام شرکت ها در بازار سرمایه و تامین مالی بیش از پیش شرکت های بورسی از طریق افزایش سرمایه با استفاده از سرمایه های خرد تزریق شده به آن  لایحه زیر را برای طی تشریفات قانونی تقدیم کردند.

لایحه افزایش سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس یا فرابورس از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم

ماده ۱- شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس که تحت تملک یا واپایش دستگاه های اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی هستند موظفند منابع مالی مورد نیاز جهت تامین مالی طرح های جاری و توسعه را از محل افزایش سرمایه به روش صرف سهام با سلب حق تقدم سهامداران و عرضه عمومی آن تامین کنند. استفاده از سایر منابع منوط به تایید سازمان بورس مبنی بر عدم امکان تامین مالی از طریق فوق است.

ماده ۲- شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس( شامل شرکت های ماده یک این قانون و سایر شرکت ها) که در سال ۹۹ نسبت به افزایش سرمایه از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم اقدام کنند و حداکثر چهار ماه پس از پایان سال مالی مستندات مربوط به ثبت افزایش سرمایه را به مرجع ثبت شرکت ها تسلیم کنند تا سقف ۲۰ درصد مبلغ افزایش سرمایه فوق از سود سال ۹۸ آنها منوط به ارائه گواهی ثبت افزایش سرمایه ،مشمول مالیات به نرخ صفر می شود.

تبصره- دستورالعمل های اجرایی مواد ۱ و ۲ این قانون ظرف یک ماه پس از ابلاغ آن به ترتیب توسط سازمان بورس و سازمان امور مالیاتی تهیه می‌شود و به تصویب شورای عالی بورس می‌رسد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ ۲۶% ۲۹۰٬۰۰۰ تومان
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.