ارز دیجیتال مسک (MASK) چیست؟

ارز دیجیتال مسک (MASK) چیست؟

پروژه و ارز دیجیتال مسک راه‌اندازی شد تا بتواند اینترنت جدیدی روی اینترنت فعلی بسازد و پلی از صنعت وب 2 به وب 3 بزند. این پروژه به کاربران این قابلیت را می‌دهد تا بتوانند در شبکه‌های اجتماعی، پیام‌های رمزنگاری شده، ارز دیجیتال و همچنین برنامه‌‌های غیرمتمرکز ارسال کنند. در این مقاله نگاه عمیق‌تری به ارز دیجیتال مسک و نحوه کارکرد آن و همچنین اهداف این پروژه می‌اندازیم.

پروژه مسک و چشم‌انداز آن

شبکه مسک و ارز دیجیتال آن با نماد (MASK) برنامه متفاوتی نسبت به باقی پروژه‌های بلاک‌چینی دارد. برعکس پروژه‌های دیگر که پلتفرم جدید راه‌اندازی می‌کنند، مسک سعی دارد تا بدون ساخت یک پلتفرم جدید، پلی بین وب 2 و وب 3 بزند تا از این طریق، عموم مردم بتوانند از ویژگی‌های وب 3 استفاده کنند.

امروزه تقریبا همه مردم جهان به اینترنت وابسته شده‌اند و از طریق مرورگرهای وب، در حال کاوش این دنیای مجازی هستند. اما موضوع فقط وب نیست! طبق گفته شبکه مسک، تقریبا 90 درصد مردم از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و افراد کمی وجود دارد که به آن‌ها وابسته نشده‌اند. شبکه‌های اجتماعی تبدیل به زیرساختی شده که مردم ترجیح می‌دهند کارهای خود را تا حد امکان داخل آن‌ها انجام دهند، اما این شبکه‌های اجتماعی خالی از مشکل نیستند.

شبکه‌های اجتماعی محدودیت‌هایی دارند از جمله ناتوانی در پرداخت‌های بین‌مرزی، فضای ناکافی برای ذخیره فایل، فقدان امنیت کافی و... . چگونه می‌توانیم محدودیت‌های شبکه‌های اجتماعی را برطرف کنیم؟ صنعت وب 3 با ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند در حل این مشکلات به ما کمک کند.

شبکه مسک با این ایده در ماه جولای 2019 فعالیت خود را آغاز کرد. عملکرد پایه‌ای شبکه این است که به کاربران در پلتفرم‌های توییتر و فیس‌بوک اجازه ارسال و دریافت پست به‌صورت رمزنگاری شده و همراه با کنترل دسترسی را می‌دهد. در واقع این عملکرد کاملا به‌صورت غیرمتمرکز انجام می‌‌شود. اما عملکرد این شبکه تنها به اینجا خلاصه نشد. در ماه فوریه 2020، نسخه جدید این شبکه راه‌اندازی شد که امکان پرداخت را هم فراهم کرد. با راه‌اندازی این ویژگی، شبکه مسک ویژگی جدیدی ساخت که امکان ارسال ارز دیجیتال از طریق Gitcoin Grants به استارتاپ‌های مبتنی بر اتریوم ساده‌تر شد.

طبق اطلاعات موجود در وایت‌پیپر این پروژه، کار شبکه و ارز دیجیتال مسک هنوز تمام نشده است. این پروژه سعی دارد تا در زمینه‌های زیرساخت خود، سیستم مالی شخصی، تجارت الکترونیک و رمزنگاری، خود را توسعه داده تا ضعف‌های موجود در این زمینه‌ها را رفع کند.

ارز دیجیتال مسک

ارز دیجیتال مسک و میزان عرضه آن

پروژه و ارز دیجیتال مسک روی شبکه بزرگ اتریوم راه‌اندازی شد که این موضوع نشان می‌دهد امنیت آن بسیار بالاست. به‌علاوه طبق داده‌های موجود در پلتفرم کوین‌ مارکت ‌کپ، ارز دیجیتال مسک که یک توکن حاکمیتی هم محسوب می‌شود، توسط سازمان مستقل غیرمتمرکز یا همان DAO اداره و مدیریت می‌شود. دارندگان این توکن در مورد آینده این پروژه حق رای دارند. در هنگام راه‌اندازی این پروژه، به مقدار 100 میلیون واحد ارز دیجیتال مسک ساخته شد که مابقی آن در یک دوره سه ساله عرضه می‌شود.

7 درصد از عرضه این توکن به عرضه عمومی جامعه، 39.55 درصد آن به ذخیره، 14.25 درصد به سرمایه‌گذاران اولیه و 23 درصد به تیم پروژه تخصیص داده می‌شود. همچنین قابل توجه است که بگوییم ارز دیجیتال مسک در صرافی‌های بزرگی از جمله بایننس، کوکوین، کوین‌بیس، کارکن و... لیست شده است.

سخن پایانی

شبکه و ارز دیجیتال مسک یکی دیگر از پروژه‌های جالب در بازار بلاک‌چین است که سعی دارد با استفاده از ویژگی‌هایی صنعت وب 3، ضعف‌های صنعت وب 2 مخصوصا شبکه‌های اجتماعی را رفع کرده و به بیانی دیگر پلی بین این دو صنعت بزند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.