اشباهاتتان را بپذیرید و آنها را به تجربه تبدیل کنید

اشباهاتتان را بپذیرید و آنها را به تجربه تبدیل کنید

بسیاری از افراد همین که خبر مثبتی درباره بازار سرمایه از رسانه‌ها یا دوستان و اطرافیان خود می شنوند، سریع و بدون دانش قبلی اقدام به گرفتن کد معاملاتی و خرید و فروش سهام می کنند.

داستان به همین جا ختم نمی‌شود!

بعضا با هدف یک شبه پولدار شدن و چند برابر کردن پول شان در کوتاه مدت، اقدام به معامله می‌کنند و به دنبال سیگنال یا سهامی هستند که ۱۰۰ درصد یا بیشتر را در یک ماه به آنها بازدهی بدهد!
این دسته از افراد به علت درک ناصحیح خود از بازار و عدم دانش کافی معمولاً ضرر کنندگان بزرگ خواهند شد.

با نگاهی گذرا به زندگی و نحوه موفقیت مالی بزرگان سرمایه‌گذاری جهان به این نکته بر می خوریم که آنها همیشه دفترچه ای را در ذهن یا در دست خود داشته اند! به جرأت می‌توان گفت هر معامله گری در بازار حتی برای یک بار هم که شده متحمل زیان شده است. حرفه ای های بازار معاملات اشتباه و ضررهای خود را در دفترچه شان یادداشت می کنند و به دنبال علت و چرایی آن ضرر و معامله ناموفق می گردند تا اگر در آینده به موقعیت مشابهی برخوردند، به یاد بیاورند که چه رفتار و واکنشی از جانب آنها موجب زیان شان شد.

سرمایه گذار و معامله گری که در معامله خود اشتباه می کند، معمولاً یا سعی می کند برای تسکین فشار روحی و آزردگی ناشی از ضرر، توپ را به زمین عوامل بیرونی بیندازد و کس دیگری را مقصر بداند و یا اشتباهش را می پذیرد و سعی می کند این نکته را کشف کند که کجای استراتژی اش اشتباه بوده و نیاز به اصلاح دارد.

مثلاً کسی که به پیشنهاد دوستان یا اطرافیانش سهامی را می‌خرد و در آن متحمل ضرر می‌شود، باید این نکته را همیشه به یاد داشته باشد و از آن درس بگیرد که در مقابل حرف دیگران در مورد معاملاتش باید ناشنوا باشد.

(البته توجه کنید که نباید چشم و گوش خود را به روی حقیقتی که توسط دیگران بیان می شود بست)

همه ما باید بدانیم که هر فردی ممکن است در معاملاتش متقبل ضرر و زیان شود.
اما کسی موفق است که با هر اشتباه و ضرر ناامید نشده و با کسب تجربه و درس گرفتن از اشتباهاتش به دنبال جبران مافات و زیان ها باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.