بررسی مالکیت سهام بورسی در هفته‌ای که گذشت

بررسی مالکیت سهام بورسی در هفته‌ای که گذشت

جریان نقدینگی بازار بورس در هفته‌ای که گذشت به نفع حقوقی‌ها تمام شد. طی معاملات هفته گذشته جابجایی مالکیت بازار به مبلغ حدود 950 میلیارد تومان از حقیقی‌ به حقوقی را مشاهده کردیم. این تغییر مالکیت نسبت به هفته قبل‌تر 35 درصد کاهش داشته است.

بيشترين تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی مربوط به بانک‌ها، موسسات اعتباری و محصولات شیمیایی و صنایع فلزات اساسی بود. صنایع بیمه و صندوق بازنشستگی، خودرو و ساخت قطعات، ماشین آلات و تجهیزات، شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی، فرآورده‌های نفتی، مواد و محصولات دارویی و سایر محصولات کانی غیرفلزی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

صنعت فلزات اساسی براي چندمين بار طي هفته‌های اخير شاهد تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بود. طی هقته گذشته با از دست دادن حدود 191 میلیارد تومان از سرمایه‌های خرد که نسبت به هفته پيش از اين 3درصد افزایش داشت، از لحاظ تغییر مالکیت صدرنشین کل بازار شد.

بانكی‌ها که در هفته دوم مردادماه حدود 580 میلیارد تومان از سرمایه‌های بازار را در خود جای داده بود، طی هفته گذشته حدود 181 میلیارد تومان جابجایی مالکیت از حقیقی‌ به حقوقی‌ را تجربه کردند.

محصولات شیمیایی نیز با بیشترین جابجایی مالکیت حقیقی به حقوقی مواجه شد. با وجود اینکه این وضعیت برای چندمین هفته پیاپی ادامه داشته، اما میزان این تغییر  نسبت به هفته قبل‌تر 170درصد رشد کرد.

از بین نمادها بتهران، داریک، فملی، اوصتا، افران، وبملت، استیل، وخاور، وکغدیر و غدشت بيشترين درصد جابجایی مالکیت حقیقی به حقوقی را داشتند.

نمادهای مانی، فن افزار، غمایه، عیار، یاقوت، کمند، اهرم، سپیدار، پارند و توان موفق به جذب بیشترین سرمایه‌های خرد بازار شدند.

صنعت رایانه نيز پس از هفته‌ها موفق شد تا از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله سبقت بگیرد و  صدرنشین ورود پول خرد شود. ساخت محصولات فلزی، حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، عرضه برق، گاز، محصولات چوبی، استخراج کانه‌های فلزی،بخار و آب گرم، اطلاعات و ارتباطات، محصولات کاغذی، فعالیت‌های هنری، سرگرمی و خلاقانه و قند و شکر نیز در جایگاه‌های بعدی بیشترین ورود نقدینگی حقیقی قرار گرفتند.

صنعت رایانه پس از چندین ماه متوالی در مجموع حدود 860 میلیارد تومان تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی توانست بیش از 120 میلیارد تومان از سرمایه‌های خرد بازار را جذب کند.

رتبه دوم بیشترین ورود پول خرد به صنعت محصولات فلزی تعلق یافت که برای دومین هفته متوالی با تراز مثبت ورود پول خرد همراه شده است. حجم نقدینگی حقیقی که طی هفته گذشته وارد این صنعت شد، 367درصد بیشتر از هفته قبل از آن بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.