پیش بینی بورس این هفته با توجه به قیمت دلار

پیش بینی بورس این هفته با توجه به قیمت دلار

یک کارگزاری با بررسی آخرین متغیرهای موثر، پیش بینی کرد اقبال اکثر نمادها به دلیل رشد دلار ادامه دار باشد اما چالش قطع برق و کاهش تولید برخی صنایع ، نمود بیشتری یابد .

 

 بازار سهام در حالی دومین هفته شهریور را هم با افزایش اعتمادها به آینده هرچند کوتاه مدت و رشد قیمت ها و با شاخص 1.55 میلیون واحدی شروع می کند که کارگزاری آبان درباره اوضاع روزهای گذشته و آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته با روندی  مثبت و اقبال فعالان به نمادهای کوچکتر پس از رالی قابل توجه در برخی از گروه های بزرگ از جمله محصولات شیمیایی همراه بود. عمده دلیل این جریان هم رشد مجدد دلار و ورود نقدینگی به بازار سهام بود.

در بازارهای جهانی هم بهبود روند قیمت ها پس از افت هفته گذشته محسوس بود و نفت و فلزات بخش عمده ای از افت اخیر را جبران کردند. به نظر می رسد وضعیت نوسانی با توجه به ادامه دار بودن همه گیری کرونا ، محتمل ترین سناریوی این بازارها خواهد بود اما روند صعودی قیمت ها در بازار ارز ادامه دار است و گزارش های پولی منتشره و وضعیت مبهم از سرگیری مذاکرات وین در کنار وضعیت متشنج افغانستان و چالش در نقل و انتقالات ارزی از جمله دلایل رشد مجدد نرخ ارز است .

به نظر می رسد گروه اقتصادی دولت که حالا تا حدود زیادی ترکیب آن مشخص شده باید هرچه زودتر به منظور ساماندهی به بازار ارز با اعلام برنامه های دقیق و نه اکتفا به کلی گویی اقدام کند. چرا که رشد افسارگیخته قیمت ها می تواند تبعات جبران ناپذیری را در دیگر بازارها به خصوص بازار کالاهای اساسی در پی داشته باشد.

با این اوصاف چرخش نسبی نقدینگی بازار سهام به سمت نمادهای کوچکتر محسوس و البته قابل انتظار بود. رشد قابل توجه برخی از گروه ها از جمله محصولات شیمیایی و معدنی ها ، شناسایی سود در این گروه ها را به دنبال داشت و از میانه هفته ، نوسانات نمادها بزرگ شروع شد. بنابراین به نظر می رسد رشد دلار پایان هفته ، بتواند تنور بازار را در اکثر گروه ها داغ نگه دارد.

در این میان درگیری برخی نمادهای بزرگ با قطع برق و کاهش تولید که بعضا در گزارش های مرداد نیز محسوس بود، چالشی تازه برای برخی از صنایع باشد . هرچند احتمالا بازارسرمایه وزن بیشتری را به وضعیت ارز و انتظارات تورمی دهد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.