پیش بینی بورس و احتمال نوسانات دلار

پیش بینی بورس و احتمال نوسانات دلار

یک کارگزاری با بررسی آخرین متغیرهای موثر بر بازار سهام و احتمال نوسانات مثبت دلار ، وضعیت دو گروه بزرگ و کوچک و چند صنعت را پیش بینی کرد.

 

 دومین هفته شهریور در حالی با حضور مجدد شاخص در کانال 1.52 میلیون واحدی و افزایش امید به آینده کوتاه مدت بازار شروع می شود که کارگزاری درباره اوضاع روزهای قبل و آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته با روندی  مثبت تا ابتدای هفته همراه بود و در ادامه با افت نرخ ارز و نوسان منفی هیجانی همراه بودو  آخر هفته هم بخشی از افت نمادها جبران شد .

در بازارهای جهانی نیز ادامه رشد قیمت نفت و مطابق با انتظار روند نوسانی در فلزات اساسی رخ داد. به نظر پیچیدگی همه گیری کرونا و نوسان آمارها همچنان می تواند وضعیت بازارها را شکننده و البته نوسانات مثبت و منفی زیادی را به این بازارها تحمیل کند .

در بازار ارز اما ترمز رشد قیمت ها از میانه هفته کشیده شد و با لمس سطوح مقاومتی در نمودار و همچنین عکس العمل مسئولین دولت جدید به وضعیت بازار، نوسان منفی قیمت ها ثبت شد. به نظر می رسد در صورت عدم تلطیف فضای اخبار خصوصا اخبار پیرامون مذاکرات احیای برجام ، احتمال نوسانات مثبت پس از اتمام دوره اصلاح خواهد داشت.

در بازار سهام نیز با عکس العمل شدید از طرف سرمایه گذاران مواجه بود و در بسیاری از نمادها که رشدهای محتاطانه ای در هفته های اخیر داشتند ،  عمده روند صعودی طی دور روز از دست رفت که حاکی از ترس باقی مانده سهامداران از روند سقوط بازار در سال قبل و چند ماه ابتدایی سال جاری است. عکس العمل های شدید پس از روند های منفی و مثبت دامنه دار ، موضوعی طبیعی در بازارهای مالی هستند و تا تعادل نسبی و تا بازگشت اعتماد به بازاربا رفتار مشابه هر چند با شدت کمتر به مرور زمان همراه خواهد بود.

در گروه های بزرگ، همچنان محصولات شیمیایی و خصوصا پتروشیمی ها که گزارش های مناسب عملکردی داشتند و البته ترکیب سهامداران و شناوری جذاب تری نیز دارند همچنان مورد توجه بودند. در پالایشی ها نیز پس از بازگشایی نماد "شبندر" که عرضه های سهمگین حقوقی ها را به خوبی جذب کرد  ، بهبود روند با سرعت بیشتری در پایان هفته رخ داد .

گروه فلزات اساسی که در نمادهای بزرگ ، درگیر کاهش تولید ناشی از قطعی برق هستند با عقب ماندگی از جریان بقیه گروه ها همراه است و احتمال دارد بازار رفته رفته و با نرخی آرام این گروه و نمادهای بزرگ را نیز مورد توجه قرار دهد. به نظر می رسد در بازار امروز و با توجه به عقب نشینی نسبی نرخ ارز و آرامش در بازارهای جهانی ، معاملاتی آرام در گروه های بزرگ رخ دهد و پالایشی ها با جلوداری "شبندر" می توانند تا حدودی حرارت بیشتری را در معاملات تجربه کنند.

در گروه های کوچک تر که با توقف روند صعودی دلار ، جذابیت بیشتری یافته اند می توان انتظار بازاری مثبت را داشت و خودرویی های کوچکتر، سیمانی ها، بیمه ای ها، مواد دارویی، غذایی ها و دیگر گروه های کوچک بازار می توانند روندی مثبت به خصوص در تک نمادها داشته باشند.

به صورت کلی هم بازار با استقرار کابینه و تصمیم گیرندگان جدید اقتصادی علاوه بر اخبار پیرامون مذاکرات احیای برجام با دقت بیشتری اظهارنظرها را دنبال می کند تا به درکی صحیح از سیاست های جدید برسد. باید توجه داشت تا مشخص شدن کامل برنامه ها ، بازار شایعات و اظهارنظرها داغ خواهد بود و همین مسئله می تواند نوساناتی را نه فقط در بازار سهام بلکه در اکثر بازارها به دنبال داشته باشد و رفته رفته فعالان را  نیز محتاط تر کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ ۲۶% ۲۹۰٬۰۰۰ تومان
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.