رئیس سازمان بورس اعلام کرد روند های صعودی و نزولی ارتباطی به سازمان ندارد

رئیس سازمان بورس اعلام کرد روند های صعودی و نزولی ارتباطی به سازمان ندارد

رئیس سازمان بورس با اعلام اینکه هیچ ارتباطی به روندهای نزولی و صعودی شاخص ندارد و عکس یادگاری هم نمی گیرد، تمرکز شاغلین به بازار سهام و در ساعات کاری را غیرقابل قبول دانست .

 

 محمدعلی دهقان دهنوی در جریان هم اندیشی شرکت های سبدگردان اعلام کرد: سال گذشته که بازار سرمایه در مدار نزولی قرار گرفت، زمانی که اعلام شد روند اصلاحی بازار ارتباطی به سازمان بورس ندارد، مورد هجمه قرار گرفتیم. در حال حاضر نیز که شاخص در مدار صعودی قرار گرفته به صراحت اعلام می شود این وضعیت هیچ ارتباطی به عملکرد سازمان ندارد و نه عکس یادگاری می گیریم و نه به آن افتخار می کنیم.

شاخص بورس تابعی از تحولات اقتصادی کلان و تغییراتی است که در صنایع مختلف رخ می دهد. قیمت سهام نیز به همان صورت که تابعی از این مسایل است. در کنار آن تابعی از مدیران آن شرکت و تحولات آن بنگاه اقتصادی هم خواهد بود. اما هیچ یک از این مسایل ارتباطی به سازمان بورس ندارد. بلکه وظیفه این نهاد نظارت بر  عملکردها است تا تخلفی صورت نگیرد و زمینه شفافیت و کارایی بازار افزایش پیدا کند.

یکی از برنامه های مدنظر ، آماده کردن فضای سرمایه گذاری غیرمستقیم برای مردم است که بخشی از آن شامل صندوق های سرمایه گذاری و بخشی دیگر مربوط به سبدهای سبدگردان بوده و قرار است استراتژی و راهبردها با مدیران شرکت های سبدگردان مطرح شود. خدمت سبدگردان ها، مدیریت ثروت است و برخی از مفاهیم مانند مدیریت ثروت و مدیریت دارایی به درستی جا نیفتاده است.

مسایل و مشکلات شرکت های سبدگردان به نوعی مشکلات سازمان بورس است. زیرا برای توسعه بازار سرمایه باید این مشکلات و موانع از مسیر حرکت پیش رو برداشته شود. در این میان میزان سهم سرمایه گذاری غیرمستقیم مردم در شرکت های سبدگردان و صندوق های سرمایه گذاری به هیچ عنوان قابل قبول نیست . این مسئله موضوعی مهم تلقی می شود که باید شرایط به سمت سرمایه گذاری غیرمستقیم تغییر یابد.

این موضوع هم قابل قبول نیست که تمرکز شاغلین خارج از بازار سرمایه به بازارسرمایه باشد و در ساعات کاری و اداری، دائم سبد سهام را بررسی کنند. باید این دست مسایل برطرف شود. آسیب هایی که به برخی از افراد در معاملات سال گذشته بازار سرمایه وارد شد ناشی از انتخاب استراتژی اشتباه و نادرست - سرمایه گذاری مستقیم - بوده است.

دهقان دهنوی در حاشیه این جلسه از آزاد سازی ۴۰ درصد باقی مانده سهام عدالت خبر داد و درباره واریز باقی مانده سود هم گفت: بخشی از عدم پرداخت سود ، ناشی از افزایش سرمایه شرکت‌ها بود و با شرکت‌هایی که سود را پرداخت نکرده اند از نظر انضباطی برخورد می‌شود. مقدار سود باقیمانده کم است و با توجه به اینکه پرداخت سود سال ٩٩ نزدیک است باقیمانده سود با سود سال گذشته پرداخت می‌شود.

همچنان امکان فروش بلوکی سهام عدالت مانند قبل وجود دارد و با توجه به وجود خریدار بالقوه ، فروش بلوکی هم امکان پذیر است

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.