بلاتکیفی قیمت دلار در بازار

بلاتکیفی قیمت دلار در بازار

الگوی بازار ارز روز شنبه نشان داد قیمت دلار توان صعود ندارد اما معامله گران در بازار ارز نیز تمایلی به داد و ستد در کانال 26 را ندارند.

دیروز قیمت دلار رفت و برگشت های زیادی را در دامنه محدودی تجربه کرد. روند قیمت دلار در روز شنبه نشان داد که بازار توان زیادی برای ماندن بالای سطح 27 هزار و 500 تومان  ندارد و از سوی دیگر،‌ نتوانست زیر محدوده 27 هزار و 200 تومانی تثبیت شود.

بر اساس صحبت های فعالان، معامله گران در مورد سرنوشت مذاکرات هسته ای و آینده تحریم ها، دچار تردید و بلاتکلیفی هستند. در این شرایط، بازیگران ارزی دو تاکتیک را در پیش گرفته اند. دسته ای از بازیگران ترجیح می دهند که در شرایط کنونی، خرید و فروش خاصی را انجام ندهند. آن ها تماشاچی وقایع بازار هستند و تمایلی ندارند تا دلار از حمایت ها و مقاومت های بزرگ خارج نشده است، وارد معاملات شوند. حمایت بزرگ برای دلار در شرایط کنونی محدوده 26 هزار و 800 تومانی است و مقاومت بزرگ بازار نیز محدوده 28 هزار و 300 تومانی است.
 

در مقابل کسانی که تمایل چندانی برای حضور در بازار ندارند، معامله گرانی هستند که با سرعت زیاد اقدام به خرید و فروش می کنند. این دسته از معامله گران سعی دارند از نوسانات کوچک رفت و برگشتی ایجاد شده در بازار کسب سود کنند. آن ها بیشتر هم راستا با حرکت کلی بازار، خرید و فروش خود را هماهنگ می کنند. همین خرید و فروش های دسته جمعی و سریع باعث می شود که رفتار قیمتی دلار پایداری زیادی نداشته باشد.

برای این دسته از معامله گران، رفتار حواله درهم نیز اهمیت زیادی دارد. در بازار حواله درهم خط 7 هزار و 500 تومانی مورد توجه بازیگران است. اگر درهم به بالای خط یاد شده برود، تمایل برای خرید زیاد می شود و برگشت به زیر 7 هزار و 500 تومان، فشار فروش را افزایش می دهد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.