پیش بینی بازار امروز

پیش بینی بازار امروز

اوضاع بازار سهام در اولین روز کاری ششمین رئیس سازمان بورس و آخرین هفته مهر و با تکیه بر متغیرهای موثر مانند دلار ، توسط یک کارگزاری پیش بینی شد. 

بازار سهام درحالی آخرین هفته مهر را با عقب نشینی شاخص به کانال 1.3 میلیون واحدی و اولین روز کاری مجید عشقی ششمین رئیس سازمان بورس شروع می کند که کارگزاری آبان درباره اوضاع روزهای قبل و آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته هم بی رمق بود و افت دلار پس از تعیین رییس جدید بانک مرکزی ، باعث افت قیمت ها در سرتاسر بازار سهام شد.

تمایل دولت به فروش اوراق به منظور جبران کسری بودجه قابل توجه، بی توجهی و بی نظمی زیادی را در بازار سهام علیرغم وعده های ابتدایی گروه اقتصادی جدید به دنبال داشت و تمایل به خروج از بازار را با وجود ارزندگی مشهود ، تشدید کرده است. به نظر می رسد گروه اقتصادی تازه نفس پس از فاصله گرفتن از فضای انتخاباتی و شعارهای مرتبط ، حال با چهره واقعی چالش ها مواجه شده و باید دید چه رویکردی را خواهد داشت.

در بازارهای جهانی نیز بحران انرژی، وزن بیشتری نسبت به ریسک ها داشته و با سرایت وضعیت به سایر صنایع همراه شده است. بحران های زیست محیطی که اخیرا با عکس العمل های جدی اقتصادهای بزرگ همراه شده، ضرورت قیمت گذاری جدید کالاها در دنیا را گوشزد می کند و رشد قابل توجه سطوح قیمتی در اکثر بازارها با توجه به تغییر بنیادی متغیرهای اساسی را منجر شده است .

در این میان بازار فلزات اساسی بیشترین تاثیر را از این وضعیت پذیرفته و به نظر می رسد رفته رفته عموم بازارهای مالی هم از این موضوع متاثر خواهند شد. البته این روند در افق بلند مدت جریان خواهد داشت تا تحولات جدی زیست محیطی و تبعات آن به شکلی جامع در ساختارهای مالی- اقتصادی منعکس شود.

بازار ارز نیز شاهد افت مجدد قیمت صرفا با چاشنی انتشار اخبار مثبت سیاسی بود. هرچند گزارش های منتشره به هیچ عنوان همسویی با روند بازار ارز ندارد و سرکوب قیمتی در بازار و وضعیت ارزی کشور همسایه، خروج قابل توجه ارز را نشان می دهد و به نظر می رسد تعلل در از سرگیری مذاکرات و حصول نتیجه می تواند ادامه جمع شدن فنر انتظارات تورمی و شوکی دیگر را در پی داشته باشد. موضوعی که بارها از طرف تصمیم گیرندگان اقتصادی تجربه شده و البته نتیجه ای یکسان در پی داشته است.

رشد قیمت نفت می تواند تاثیر پنهان و البته قابل توجهی بر روابط بین المللی از جمله مذاکرات احیای برجام داشته باشد و همین مسئله نیاز به بررسی مجدد شرایط اقتصادی - اجتماعی به خصوص در مناطق نفت خیز و البته کشورهای مصرف کننده خواهد داشت.

با این اوصاف ، بازار سهام طبق معمول، شاهد بی مهری و شک و تردید زیاد در آستانه حرکت های بزرگ قیمتی بوده و قیمت های نازل بسیاری از سهام نیز نه تنها خریدار ندارد بلکه با فروشنده های جدی همراه شده است.

هجوم فروشندگان بی توجه به وضعیت بنیادی شرکت ها و متغیرهای کلان داخلی سطوح جذاب قیمت و موقعیت های مطلوبی را پدید آورده است. با این حال گروه های کالایی به خصوص فلزات اساسی می توانند جذابیت بیشتری را در روند معاملات روز آینده داشته باشند.

به صورت کلی هم به نظر می رسد با توجه به وضعیت موارد اساسی از جمله قیمت فلزات و احتمال ادامه رشد قیمت ارز ، فروشندگان برخلاف خریداران در روزهای آینده دچار تردید شوند و وضعیت جدید در ارزش گذاری سهام لحاظ خواهند شد. در این میان تغییر رییس سازمان بورس نیز می تواند در کوتاه مدت به بهبود  مواضع مهمترین رکن ناظر در بازار کمک کند .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.