پیش بینی این هفته ی بورس

پیش بینی این هفته ی بورس

پیش بینی بورس با تکیه عوامل داخلی و خارجی و دلار ۲۷.۵ هزار تومانی

وضعیت اولین هفته بورس در آبان با بررسی آخرین تحولات بازارهای داخلی و خارجی و دلار ۲۷ تا ۲۷.۵ هزار تومانی توسط یک کارگزاری پیش بینی شد .

 

 بازار سهام در حالی اولین روز آبان سال جاری را با عقب نشینی شاخص به محدوده 1.43 میلیون واحدی شروع می کند که کارگزاری آبان درباره وضعیت روزهای گذشته و آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته همچنان بی رمق بود و پس از رشد روزهای ابتدایی با افت مجدد قیمت ها همراه شد. در این میان گروه فلزات اساسی و در مقاطعی گروه های کوچکتر مانند غذایی مورد توجه بودند که در مورد فلزات رشد قیمت های جهانی از عمده ترین دلایل اقبال بازار بود.

بازارهای جهانی هم در پایان هفته با عقب نشینی قیمت ها به خصوص در فلزات اساسی مواجه شد که بخشی از این جریان به دلیل تلاش های چین برای ساماندهی بازارهای داخلی بود. به نظر می رسد این روند بازارهای کالایی ادامه دار باشد اما بعد از مدتی ، طرف تقاضا تقویت شود .

بازار ارز نیز با نوسان دلار در محدوده 27 تا 27.5 هزار تومانی همراه بود و همچنان سیاست بانک مرکزی ، سرکوب قیمت به بهانه بازگشت آرامش به بازارها است که البته با ادامه شرایط و وضعیت بودجه می تواند به تجمیع تقاضا و شوک مجدد به بازار منجر شود .

بازار سهام هم در حالی با انتشار گزارش های 6 ماهه شرکت ها توامان شده که نظر میرسد با توجه به سطح قیمتی سهام، گروه فلزات اساسی عملکرد نسبتا بهتری داشته اند و برخی از فولادی ها مانند "فولاد و هرمز" با توجه به وضعیت تولید تابستان ، فراتر از انتظارات ظاهر شدند.

این درحالی است که تحولاتی در قیمت گذاری محصولات پتروشیمی و فولادی قابل عرضه در بورس کالا رخ داده که هرچند ابتدا به سرکوب قیمت تعبیر شد و عکس العمل منفی پتروشیمی ها به دنبال داشت اما با انتشار جزییات طرح جدید به نظر می رسد سیاست وزارت صنعت، سمت و سوی  آزادسازی قیمت ها و کنترل موثر بازار با حذف محدودیت ها و بهره گیری از تجربه اقتصادهای بزرگ دنیا را دارد که در صورت تایید و اجرا می تواند اثرات مثبت قابل توجهی را در بازار سهام به همراه داشته باشد.

با این اوصاف به نظر می رسد بازار امروز با تعدیل مثبت و منفی قیمت سهام و با تکیه بر گزارش شرکت ها همراه شود و افت نسبی قیمت های جهانی و اخبار مربوط به بورس کالا نیز موثر باشد. تعطیلی روز یکشنبه هم می تواند تا حدودی بر کاهش حجم معاملات امروز تاثیر داشته باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.