قوانین جدید برای رمز ارزها

قوانین جدید برای رمز ارزها

در پی هشدار گروه هفت مبنی بر فعالیت‌های مجرمانه و پولشویی‌ از طریق رمز ارزها ، اعضای FATF باید هفته آینده قوانین و محدودیت هایی اعمال کنند.

 

کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) اعلام کرد: در پی هشدار برخی کشورهای عضو گروه هفت در خصوص فعالیت‌های مجرمانه و پولشویی‌ از طریق ارزهای دیجیتال بزودی گزارش " راهنمای بازبینی شده" درباره رمز ارزها منتشر می شود. تمام اعضای FATF موظفند هر چه سریع‌تر استانداردها را بر روی تراکنش‌های مرتبط با رمزارزها اعمال کنند.

بر اساس این گزارش به گفته مارکوس پلیر رییس FATF  این راهنما که مبتنی بر سنجش ریسک دارایی‌های مجازی و سرمایه‌گذاری در آنها است ، هفته آینده منتشر می‌شود.

انتشار این خبر تاثیر عجیبی بر بازار رمزارزها گذاشته و قیمت بیت‌کوین که به مرز ۶۶ هزار دلار رسیده بود با ریزش ۵ هزار دلاری مواجه شد.

به گفته کارشناسان ، دولت‌ها و نهاهای بانکی قرار است به تدریج به سمت نظارت بیشتر روی معاملات این بازار حرکت کنند. این مسئله می‌تواند بر آینده این بازار تاثیر منفی بگذارد. چون مهم‌ترین مزیت سرمایه‌گذاری در رمز ارزها این بود که دولت‌ها و بانک‌های مرکزی نظارت و دخالتی در آن ندارند اما ممکن است محدودیت‌های جدیدی برای این بازار وضع شود.

سیان جونز تحلیلگر بازارهای مالی در موسسه ایکس رگ گفت: این دستورالعمل احتمالا سختگیرانه و جامع است و هزینه بالایی به این صنعت برای انطباق با آن‌ها تحمیل خواهد کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.