پیش بینی بورس این هفته

پیش بینی بورس این هفته

پیش بینی بورس با احتمال بهبود حجم معاملات و رشد نسبی قیمت ها به چند دلیل

یک کارگزاری با بررسی آخرین متغیرهای موثر بر بازار سهام و رفع چند عامل مبهم ، وضعیت این هفته بورس را همراه با بهبود حجم معاملات و رشد نسبی قیمت ها پیش بینی کرد .

 

 بورس ایران در شرایطی همچنان در هزار توی ابهامات و بی اعتمادی و گیر شاخص در محدوده 1.3 میلیون واحدی است که کارگزاری آبان درباره اوضاع روزهای قبل و آینده اعلام کرد: بازار سهام در هفته گذشته با روندی کم حجم و فرسایشی، مجددا معاملاتی رکوری را سپری کرد و در پایان هفته با رشد تقاضا در اکثر گروه ها به خصوص گروه های کالایی و ارز محور همراه شد تا شاید امید به بهبود وضعیت، مقداری افزایش بابد .

روند قیمت ها در بازارهای جهانی با توجه به روشن تر شدن زوایای بیشتری از سویه جدید ویروس ، بهتر شد و با توجه به تعدیل نگرانی ها در رابطه با خطر این جهش نسبت به گمانه زنی های ابتدایی و کاهش احتمال افزایش محدودیت های سخت گیرانه در سرتاسر دنیا، بخشی از افت های هیجانی جبران شد اما به نظر می رسد بازارها در پایان سال میلادی کم تحرک باشند.

بازار ارز نیز با آغاز دور جدید مذاکرات با آرامش نسبی توامان شد و دلار بازار آزاد در انتظار دریافت اخبار از وین برای عبور از سطح 31 هزار تومانی و یا اصلاح است ولی با مشخص شدن جزییات لایحه بودجه و مذاکرات ، بازار ارز نیز جهت گیری بعدی را مشخص خواهد کرد. هرچند به صورت معمول در پایان سال میلادی به دلیل تسویه ارزی ، تقاضای ارز افزایش می یابد و در ماه های بعد این تقاضا از بازار حذف خواهد شد .

با این شرایط ، بازار سهام با توجه به نرخ ارز تا حدی افت کرد ولی به دلیل نبود فروشندگان خاص ، اندک تقاضا می تواند رشد منجر به رشد قیمت ها شود. کاهش سرعت رشد نرخ بهره در کنار افت سنگین قیمت ها و رشد دلار و ثبات قیمت های جهانی ها ، احتمال بهبود قیمت ها را افزایش داده و به نظر می رسد رفته رفته باید شاهد بهبود حجم معاملات و رشد نسبی قیمت ها با کاهش ابهامات بودجه و در کنار رشد نرخ ارز در سامانه نیما بود.

در این میان گروه های کالایی و بزرگ می توانند امروز شنبه با افزایش تقاضا همراه باشند و احتمال زیاد حذف نرخ ارز ترجیحی در بودجه سال آینده بتواند رشد قیمت های این گروه ها را در پی داشته باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.