برنامه دولت برای واگذاری 71 هزار میلیاردی دارایی ها

برنامه دولت برای واگذاری 71 هزار میلیاردی دارایی ها

برنامه دولت برای واگذاری ۷۱ هزار میلیاردی دارایی های با وضعیت وخیم بورس !

روند فرسایشی و وضعیت وخیم بورس درحالی همچنان ادامه دارد که دولت در لایحه بودجه سال آینده ، خواهان واگذاری ۷۱ هزار میلیارد تومانی دارایی ها در ازار سرمایه شده است !

 

 ابراهمیم رئیسی دیروز اولین لایحه بودجه دولت جدید و مربوط به سال آینده را به مجلس ارایه کرد که اثرات این سند مهم اقتصادی بر صنایع و شرکت های بورسی و در کل بازار سرمایه، بسیار با اهمیت است.

براساس این گزارش، متن این لایحه با سقف 3631 هزار میلیارد تومانی منتشر شده و مهمترین نکات از جمله حذف دلار 4200 تومانی ، رشد 77 درصدی درآمدهای مالیاتی و معادل 560 هزار میلیارد تومان ( دریافت اولین مالیات از خودروهای بیش از یک میلیارد تومان و املاک بیش از 10 میلیارد تومانی )، یارانه 150 تا 250 هزار تومانی، گرانی سوخت صنایع بورسی ، فروش روزانه 1.2 میلیون بشکه نفت 60 دلاری، دلار 23 هزار تومانی و حداقل و حداکثر حقوق 4.5 تا 38 میلیون تومانی ، انتشار 109 هزار میلیارد تومان اوراق با احتمال کاهش فروش اوراق دولتی به 88 هزار میلیارد تومانی درآن مشاهده می شود.

براین اساس، در یکی از صفحات لایحه بودجه ، منابع حاصل از واگذاری شرکت های دولتی و بالغ بر 71 هزار میلیارد تومان، منابع حاصل از برگشتی پرداخت های سال های قبل بالغ بر 1.07 هزار میلیارد تومان، منابع حاصل از استفاده صندوق توسعه ملی 137.3 هزار میلیارد تومان تعیین شده است.

این در حالی است که روند فرسایشی و وضعیت وخیم بورس همچنان ادامه دارد و تاکنون اقدامی جدی برای توقف این وضعیت در کنار وعده های مسئولین، صورت نگرفته اما در  این شرایط ، دولت برنامه واگذاری سنگین دارایی ها در بازار سرمایه را داده است !
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.