پیش بینی این هفته ی بورس

پیش بینی این هفته ی بورس

پیش بینی این هفته بورس خسته و بی اعتماد: شاید بهبودی در راه باشد !

وضعیت این هفته بورس با تکیه بر آخرین تحولات در متغیرهای موثر مخصوصا" نوسان دلار و برجام و قیمت های جهانی و ... از سوی یک کارگزاری پیش بینی شد .

 

 بازار سهام در حالی آخرین روزهای پاییز سال جاری را هم با اوج ناامیدی فعالان و عقب نشینی شاخص به کانال 1.2 میلیون واحدی را سپری می کند که کارگزاری آبان درباره اوضاع روزهای قبل و آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته همچنان روند نزولی داشت و با توجه به بودجه سال آینده و بی توجهی شدید به بازار سهام ، خروج شدید نقدینگی در ابتدای هفته تکرار شد .

این درحالی بود که با خروج طیف وسعی از سهامداران خسته و ناامید و البته تلاش محدود برای بهبود فضای عمومی با شفاف سازی بیشتر در رابطه با جزییات بودجه، شدت افت ها کاهش و البته حجم معاملات با افت جدی همراه شد.

در بازارهای جهانی هم بحران انرژی اروپا ، رشد قیمت در بازار فلزات را در پی داشت اما در بازار نفت هفته ای آرام رخ داد و شناخت بیشتر از سویه جدید ویروس کرونا ، آرامش بیشتر بازارها را به دنبال داشت.به نظر می رسد بازارها با نزدیکی به پایان سال میلادی رفته رفته کم حجم و آرامتر نیز شوند.

ولی در مقابل ، بازار ارز ایران نوسانات زیادی را تجربه کرد و پیشرفت نسبی مذاکرات ، دلار را از سقف تاریخی دور کرد اما همچنان در سطح 30 هزار تومانی باقی ماند. به نظر می رسد در صورت بهبود اخبار سیاسی و البته با پایان سال مالی و کاهش تقاضای مرسوم در این ماه ، آرامش بازار ارز در روزهای آینده بیشتر شود.

با این اوصاف همچنان بی اعتمادی و ابهامات، رمق بازار سهام را گرفته و برای احیای قوا نیاز به اقدام عملی و گذر زمان دارد. رشد دلار سامانه نیما با توجه به نرخ تسعیر پیشنهادی و تعیین تکلیف نرخ انرژی در گروه های مختلف می تواند تا حدودی روند بازار را بهبود بخشد و رشد جهانی ها در پایان هفته نیز می تواند عاملی باشد برای بهبود تقاضای در تک نمادها.

در این میان رشد نرخ بهره در هفته های اخیر از مهمترین دلایل خروج نقدینگی از بازار سرمایه است و هر چند طی دو هفته اخیر این رشد متوقف شده اما به منظور رشد بازار سهام ،سرمایه گذاران با حساسیت زیادی سیاست پولی و مالی دولت را دنبال خواهند کرد.

بازار سرمایه که در سال های سخت تحریم، کمک بزرگی برای تامین مالی دولت ها بوده این روزها با بی مهری زیادی به حال خود رها شده است. احیای بازار سهام به عنوان رکن مهم اقتصاد هر کشور می تواند به هدایت مناسب نقدینگی کمک شایانی کند. موضوعی که بارها در مورد آن تاکید شده و البته با بی اعتنایی ادامه دار همراه است.

با این این همه به نظر می رسد رفته رفته ، بازار با توجه به کاهش فشار فروشندگان و افت قابل توجه قیمت ها شاهد بهبود باشد اما برای افزایش حجم معاملات هم فعالان عمدتا به نرخ بهره، نرخ ارز در سامانه نیما و قیمت های جهانی توجه خواهند کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.