دولت برای شاخص ١.٧میلیونی برنامه ریزی کرده

دولت برای شاخص ١.٧میلیونی برنامه ریزی کرده

 

دولت برای شاخص بورس ۱.۷ میلیونی برنامه دارد/ زمان تدوین قانون رمزارزها 

معاون اقتصادی رئیس جمهور از برنامه دولت برای صعود شاخص بورس به ۱.۷ میلیون واحد و تدوین قانون رمز ارزها تا ۴ ماه آینده خبر داد.
 

 

محسن رضایی در خصوص جلسه اخیر ستاد اقتصادی دولت درباره آخرین وضعیت اصلاح بازار سرمایه اعلام کرد: در این جلسه ۱۰ برنامه کوتاه مدت برای تقویت بورس پیش بینی شد. در دولت قبل ، بازار فراتر از توان زیربار هزینه‌ها رفت و شاخص روی پله یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحدی قرار دارد.

وی وعده داد : بزودی اصلاحات قابل توجهی انجام خواهد شد تا به تدریج شاخص بورس به یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد صعود کند.

قانون رمز ارزها تا ۴ ماه آینده تدوین می‌شود

این مقام مسئول افزود: نظر دولت نسبت به رمز ارزها مثبت است اما باید قانونی شود. افراد فعال در این زمینه باید اظهارنامه پر کنند و مالیات دهند. گاز و برقی که مصرف می‌کنند باید با قیمت‌های درستی خریداری شود . این مسئله باید مراحل قانونی را طی کند که در حال تدوین بوده و احتمالا تا ۴ ماه آینده نهایی خواهد شد.

جلوگیری از فروش ارز نفتی به بانک مرکزی

رضایی با اشاره به لایحه بودجه سال آینده، گفت: یکی از شیوه‌های خلق پول بدون پشوانه یعنی فروش ارز‌های نفتی دولت به بانک مرکزی که باعث رشد ۷ برابری نقدینگی می شد، مهار شده است. به عنوان مثال هر هزار تومان بدون هیچ پشتوانه و بدون کمترین تاثیر در تولید ملی و ثروت ملی تبدیل به ۷ هزار تومان می‌شد.

وی از نمایندگان مجلس خواست در تصویب این بند از بودجه همت به خرج دهند. یعنی دولت ارز‌های نفتی را به بانک‌ها بفروشد تا پول بدون پشتوانه وارد اقتصاد نشود و همان پول به صورت واقعی تزریق شود. مسئله افزایش قیمت چند برابری سوخت نیروگاه ها، کارخانه‌های سیمان، فولاد و پتروشیمی هم که تصورات ابهام آمیزی به جامعه وارد کرده بود، تعیین تکلیف شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.