شرایط خرید سیمان از بورس کالا

شرایط خرید سیمان از بورس کالا

جواد فلاح درخصوص شرایط خرید سیمان از بورس کالا به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در این روش گواهی سپرده کالایی محصول شرکت‌های سیمانی به عنوان انبار بورس کالا پذیرش شد. انبار ۲۶ شرکت سیمانی پذیرش شده و همچنان پذیرش ۱۴ انبار دیگر درحال انجام است.

روز‌های دوشنبه و سه شنبه هر هفته سیمان در تابلوی بورس کالا عرضه می‌شود و افراد می‌توانند با همان کد سهامداری خرید کنند. خریدار می‌تواند با پرداخت مبلغی به کارگزار وارد معامله شود. البته سیمانی که از بورس می‌توان خریداری کرد حداقل باید ۱۰ تن باشد و اگر تقاضای خرید کمتر باشد، امکان خرید از این بازار وجود ندارد.

۱۰ تن برای سیمان رقم درشتی نیست و برای یک پروژه مسکونی عدد بزرگی محسوب نمی‌شود. روش بارگیری و بسته بندی شرکت‌های سیمانی به شکلی است که نازل‌های کیسه برای حمل و نقل از روی نقاله بر روی ماشین، امکان کاهش ارتفاع ندارد. ظرفیت ماشین‌های حمل سیمان حداقل ۱۰ تن است. افراد با مراجعه به کارگزاری می‌توانند کد را دریافت و بصورت آنلاین اقدام به خرید کنند. نماد‌های معاملاتی هم در TSETMC در زبانه بورس کالا، قسمت گواهی سپرده کالایی نماد‌های سیمان وجود دارد.

حداکثر در جلسه معاملاتی افراد می‌توانند ۱۰۰ تن سیمان تیپ دو در کیسه‌های ۵۰ کیلویی خریداری کنند. مشتری بعد از دادن سفارش و خرید باید با کارگزار تماس بگیرد و اطلاعات مربوط به حمل را به کارگزار دهد و کارگزار خریدار، اطلاعات را به کارگزار فروشنده و سپس به شرکت سیمانی انتقال می‌دهد. معاملات از ۹ آذر در حال انجام است و تاکنون ۱۶ جلسه معاملاتی انجام شده و هزار خریدار هم به این روش سیمان خریداری کرده‌اند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.