پیش بینی عجیب رضایی در مورد بورس ١.٧ میلیونی

پیش بینی عجیب رضایی در مورد بورس ١.٧ میلیونی

عضو شورای عالی بورس با انتقاد از پیش بینی عجیب معاون رئیس جمهور مبنی بر شاخص ۱.۷میلیونی گفت: اظهارنظر دریاره شاخص توسط وزیر اقتصاد، رئیس سازمان بورس و...غیرتخصصی است . 

 

 محسن علیزاده درباره اظهارات اخیر محسن رضایی مبنی بر هدف‌گذاری دولت برای شاخص 1.7 میلیون واحدی بورس به ایلنا گفت: اظهارنظر درباره شاخص توسط هر مقام مسئولی چه معاون رییس جمهور چه وزیر اقتصاد، رییس سازمان بورس یا رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، کاملا غیرتخصصی است.

وی افزود: طی دو سال گذشته به مراتب چنین اظهاراتی مشاهده شده که برای بازار مفید نیست. در دولت گذشته هم افرادی اعم از مسئولان و ارکان ، چنین اظهاراتی داشتند که نقد می‌شد اما متاسفانه دولت سیزدهم هم به این موضوع مبتلا شده‌ است.  هرگونه اظهار نظر غیرتخصصی خطرناک است. افراد باید اجازه دهند بازار مسیر را طی کند. تنها مسئله‌ای که می‌تواند کمک کننده باشد، تزریق اعتماد است.

این عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس ادامه داد: بارها تذکر داده شده، اعلام اعداد برای شاخص اقدام درستی نیست و باعث آسیب بازار می شود. با چه استدلالی و کدام کارشناسان اقتصادی چنین پیش بینی را داشته که باعث شده معاون اقتصادی رییس جمهور این عدد را برای شاخص اعلام کند؟ اعلام رقم 1.7 میلیون واحد هم عجیب است.

علیزاده گفت: قطعا اگر تمام راهبردهایی که در مصوبه 10 بندی اعلام شده به اجرا برسد، بورس می‌تواند روند رو به رشد منطقی داشته باشد. اما نباید مسئولان عدد مشخصی را از رشد شاخص اعلام کنند. اگر به بازار اعتماد تزریق شود و راهبردها اصولی باشند حتما می‌توان به ثبات رسید و اعداد رکورددار شاخص سال گذشته را هم تجربه کرد. پیشنهادهایی هم که سایر وزارتخانه‌ها برای بازار سرمایه ارایه می‌دهند باید متناسب با شرایط و وضعیت بازار باشد.  

ناهماهنگی‌ در گروه اقتصادی دولت

وی با اشاره به ناهماهنگی‌ در گروه اقتصادی دولت گفت: به رغم اینکه در ابتدا همه ارکان اقتصادی دولت صحبت از هماهنگی خاص می‌کردند اما بطور مثال در بحث یارانه‌ها مشاهده شد مسئولان باهم هماهنگ نیستند و در سایر موارد هم این ناهماهنگی‌ها دیده می‌شود.

علیزاده ادامه داد: انتظار می رفت کسی که آشنایی کامل با بازار سرمایه دارد وقتی به عنوان رییس بانک مرکزی انتخاب می‌شود، تصمیماتی متناسب با شرایط بازار سرمایه بگیرد یا وزیر اقتصاد تصمیماتی برای بورس اتخاذ کند که در کمیسیون اقتصادی آنها را دنبال می‌کرد اما این موضوعات را فراموش می‌کنند. این ناهماهنگی‌ها به ساختار بر می‌گردد و نه به اشخاص . 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.