تحلیل تکنیکال بورس توسط کارشناس بازار سرمایه

تحلیل تکنیکال بورس توسط کارشناس بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمابه با ارایه تحلیل تکنیکال شاخص بورس اعلام کرد: الگوی "سه سرباز" سیگنال مهمی از شروع روند صعودی داده است.

 

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رمضان سلیمانی درباره پیش بینی امروز شاخص اعلام کرد: عبور نسبتا قدرتمند شاخص از محدوده مقاومتی نه چندان مهم یک میلیون و 237 هزار واحدی دیروز با دومین کندل صعود همراه شد و با خط میانی کانال در محدوده یک میلیون و 276 هزار واحد پیش رو است.

تحت این شرایط ، افزایش عرضه ها از امروز و بطور خاص دوشنبه کاملا منطقی است اما نوع جذب عرضه ، محک معتبری از تحولات بازار در افق پیش رو محسوب می شود.به نظر می رسد با توجه به اینکه قیمت ها از کف بسیار پایینی برگشته اند، نگهداری سهام بنیادین با تحولات سودآوری همچون پالایشی ها با دیدگاه میان مدت می تواند بازدهی مطلوبی به همراه داشته باشد.با این وجود کسب بازدهی کوتاه مدت را نیز نمی توان از نظر دور داشت.

تحت این شرایط اگر اهداف نوسان گیری کوتاه مدت وجود دارد بهتر است با بخشی از سهام پرتفوی انجام شود تا به یکباره از روند صعود جا نماند. بر این اساس در صورت تقویت طرف تقاضا و شکل گیری سومین کندل صعود متوالی ، علامت مهمی برای بازار صادر می شود که از آن به عنوان الگوی "سه سرباز " در مباحث الگوهای شمعی یاد می شود.

به عبارت دیگر همانگونه که الگوی "سه کلاغ " با شکل گیری سه کندل نزول متوالی علامت بد و نامیمونی از شکل گیری یک روند نزولی سخت حکایت دارد، الگوی "سه سرباز"سیگنال مهمی از شروع روند صعودی است ولو آنکه موقتا عرضه ها بازار را آزار دهد.

بروز رسانی شاخص کل و هم وزن در بازه روزانه و از نمای نزدیک که بسیار شبیه یکدیگر عمل می کنند. با این تفاوت که شاخص هم وزن با وقفه زمانی در پشت سر شاخص کل حرکت می کند:

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.