پیش بینی بورس این هفته

پیش بینی بورس این هفته

وضعیت این هفته بورس با بررسی آخرین عوامل موثر داخلی و خارجی با احتمال شروع مثبت سهام کالایی و ادامه نوسان و سایه ابهام از سوی یک کارگزاری پیش بینی شد.

 

 نیمه دوم بهمن در حالی با بازپس گیری کانال 1.3 میلیون واحدی شاخص و ادامه نوسانات و بی اعتمادی به آینده بازار شروع می شود که کارگزاری آبان درباره اوضاع روزهای قبل و آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته با حمایت های صورت گرفته، روند مثبتی داشت و تلاش برای انسجام در تصمیم گیری و روشن تر شدن وضعیت طرح حمایتی نیز از نکات مثبت بود. هرچند اقدام دیر هنگام در این رابطه ضربه مهلکی به اعتماد فعالان زد و همین مسئله خروج سنگین نقدینگی را در پی داشت.

در بازارهای جهانی هم رشد قیمت نفت ادامه دار شد و نفت برنت به نزدیکی محدوده 100 دلاری رسیده است. احیای تقاضا از عرضه پس از بحران همه گیری پیشی گرفته و همین موضوع رشد قیمت ها را در پی داشت. رویایی مجدد قدرت ها در اروپا نیز باعث شده تا ترس از تشدید بحران انرژی به بازارهای کالایی کشیده شود و آغاز رالی رشد نرخ بهره در اقتصادهای بزرگ نیز فعلا نتوانسته بازارها را با عقب نشینی همراه کند. به نظر می رسد در صورت ادامه تنش ها در شرق اروپا، نگرانی های حاصله بر رشد قیمت ها در بازارهای کالایی موثر باشد.

بازار ارز نیز پس از وقفه در مذاکرات و انتشار اخبار مثبت با عقب نشینی نسبی قیمت ها همراه شده و به نظرم می رسد مذاکرات به مراحل پایانی نزدیک می شود و در هفته های آتی باید منتظر شنیدن اخبار نهایی از این دور از مذاکرات بود. خروجی این اخبار و نتیجه گیری از مذاکرات در صورت موفقیت و یا عدم نتیجه گیری می تواند وضعیت بازار را متاثر کند و ادامه دار شدن روند که البته از احتمال کمتری برخوردار است نیز به ادامه ابهام در بازار خواهد انجامید. همچنان وضعیت ارز ترجیحی در بودجه سال آینده مبهم است و به نظر می رسد نه فقط این موضوع بلکه بسیاری از تصمیمات اقتصادی در انتظار تعیین تکلیف وضعیت مذاکرات است.

با این اوصاف بازار سهام با چرخش نقدینگی گروه های بزرگ شروع شد و در پایان هفته به بانکی ها و خودرویی ها رسید. حمایت از نمادهای بزرگ نیز در این هفته محسوس بود و در چند نماد همچون "فملی و فولاد" نحوه عجیب و غریب حمایت باعث شدت گرفتن خروج نقدینگی حقیقی ها شد.

به نظر می رسد بازار تا تعیین تکلیف وضعیت دلار و وضعیت بودجه همچنان نوسانی باشد و رشد قیمت های جهانی بتواند کف های قیمتی را با احتمال تثبیت همراه سازد. همچنان بی اعتمادی در بازار در حد بالایی است و این موضوع در عدم رغبت حقیقی ها به ورود نقدینگی در گروه های کوچکی که با افت سنگین نیز روبرو شده اند مشهود است.

به نظر می رسد بازار امروز شاهد شروعی مثبت در گروه های کالایی باشد و همچنان ابهامات پیرامون وضعیت بودجه و مذاکرات می تواند تردید در خریداران را تقویت کند. تعیین تکلیف در بسیار از ابهامات موجود می تواند بسیاری از نمادهای کوچک مستعد را نیز به مقصد ورود نقدینگی تبدیل کند و تلاش برای تقویت اعتماد در بازار به رشد تزریق نقدینگی از طرف حقیقی ها خواهد انجامید. در این میان روند نرخ ها در بازار بدهی نیز موضوعی است که تصمیم گیرندگان به منظور ایجاد رونق دربازار سهام باید به شدت مورد توجه قرار دهند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.