پیش بینی این هفته ی بورس

پیش بینی این هفته ی بورس

 بازار سهام همچنان در گیر و دار بی اعتمادی فعالان به آینده کوتاه مدت و نتیجه مبهم مذاکرات و نوسان شاخص در کانال 1.3 و 1.2 میلیون واحدی بوده و در این میان کارگزاری آبان درباره اوضاع روزهای قبل و بعد اعلام کرد: بازار هفته گذشته با نوسانات زیادی همراه بود و افت قیمت دلار به دلیل خوش بینی های ناشی از احتمال پایان نتیجه بخش ماراتن مذاکرات احیای برجام که با رفع بخشی از تحریم های غیر اقتصادی توسط امریکا نیز تشدید شد، مهم ترین دلیل افت قیمت ها در میانه هفته بود اما پایان هفته با بهبود روند قیمت ها در عموم گروه ها همراه شد.

 بازارهای جهانی هم تلاطم معناداری را تجربه کرده و قبل از انتشار آمار تورمی آمریکا، رشد تورمی کردند و بعد از انتشار و تایید رشد مجدد تورم با رویکرد نزولی ناشی از افزایش احتمال تشدید رفتار انقباضی فدرال رزرو همراه شدند. تشکیل جلسه اضطراری فدرال رزرو نیز بازارها را محتاط تر کرده و احتمال رشد نیم درصدی در پله اول در ماه مارچ را افزایش داده است.

به نظر می رسد فراتر از رویه  انقباضی فدرال رزرو، رشد تورم می تواند روند صعودی بازارهای کالایی را تقویت کند.بازار کامودیتی هم بیشتر از رشد تقاضا از طرف عرضه با محدودیت روبرو است.

بازار ارز هم پس از موج خوش بینی ها و افت اخیر، شاهد تعدیل نسبی در اظهار نظرها بود و تناقض نسبی مواضع ، توقف روند نزولی قیمت ها را در پی داشت و به نظر می رسد همچنان پیچیدگی های حل نشده در روند مذاکرات وجود دارد. با توجه به سکوت نسبی رسانه ها در رابطه با جزییات مذاکرات، تحلیل گران صرفا به حدس و گمان های پیرامون این موضوع ادامه می دهند و البته بازار ارز نیز در صورت عدم حصول نتیجه به این موضوع عکس العمل نشان خواهد داد و احتمالا بخشی از خوش بینی ها را نیز پس خواهد گرفت.

با توجه به افت های اخیر و نرخ های رسمی در بودجه سال آینده و همین طور سامانه نیما، احتمالا در صورت نتیجه مثبت مذاکرات، نرخ های تعادلی در همین محدوده کنونی قرار خواهد داشت.

با این اوصاف ، بازار سهام با ایجاد خوش بینی ها ، دارای گرایش به گروه های خودرویی و بانکی بود. هرچند در روزهای افت بازار که عمدتا به دلیل افت نرخ ارز بود این گروه ها از عرضه ها در امان نبودند.

به نظر می رسد با توجه به این موضوع  که برآیند روند اخیر جهانی ها، رشد و افت زیادی را نشان نمی دهد و نرخ ارز نیز همچنان با ابهام تعیین روند همراه است بازار امروز با گرایش مثبت همراه شود اما همچنان جو احتیاط بر بازار حاکم باشد. اخبار مثبت از مرجع قانون گذار در رابطه با طرح های حمایتی می تواند بخشی از ریسک های بازار را کاهش دهد و آمار جدید از وضعیت نرخ ها در بازار بدهی نیز می تواند بر بازار تاثیر گذار باشد اما با توجه به عدم رفع ابهام در متغیرهای اصلی، نمی توان انتظار بی پروایی در خرید داشت. 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.