پیش بینی بورس این هفته

پیش بینی بورس این هفته

، هفته اول اسفند در حالی با عقب نشینی شاخص به کانال 1.2 میلیون واحدی و ادامه نوسانات و بی اعتمادی به آینده بازار شروع می شود که کارگزاری آبان درباره اوضاع روزهای قبل و آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته کم رمق  و کم حجم به معاملات ادامه داد و علاوه بر ابهامات پیرامون مذاکرات این هفته سایه تنش در مرز اوکراین نیز بر بازارهای جهانی و تا حدودی بر بازار سهام داخل نیز محسوس بود و در نهایت وضعیت بازار با توجه به تعطیلات در میان هفته کم حجم و کم نوسان بود.

در بازارهای جهانی اما تنش ها در مرز اوکراین همچنان بسیار و مواضع طرف ها تا حد زیادی متناقض است. تا به این جای کار طلا برنده این تحولات بوده و بازارهای سهام محتاط رفتار کردند. نفت که با خبر اولیه احتمال حمله روسیه در پایان هفته گذشته با رشد همراه شده بود با کشدار شدن وضعیت و احتمال حصول توافق در مذاکرات احیای برجام با عقب نشینی همراه شد و فلزات نوسان کم دامنه ای داشتند. به نظر می رسد در بازارهای جهانی همچنان نوسانات متاثر از بحران در مرز اوکراین ادامه داشته باشد و در صورت جدی شدن درگیری ها، ادامه رشد طلا و انرژی محتمل خواهد بود.

در بازار ارز اما اخبار رسانه ای حاکی از احتمال بالای حصول توافق در وین است. همین مسئله دلار را با عقب نشینی همراه کرده و باید دید آیا این دور از مذاکرات می تواند دور نهایی باشد و یا همچنان این ابهام بر بازار حاکم خواهد بود. باید توجه داشت در بازار ارز، عمده خوش بینی ها در قیمت ها لحاظ شده و همانطور که قبلا نیز بررسی شد با احتمال زیاد می توان گفت در صورت حصول توافق به قیمت های تعادلی در بازار نزدیک می شود.

در بازار سهام اما به نظر می رسد فعالان همچنان با توجه به روزهای حساس مذاکرات محتاط باشند و شرایط را رصد کنند. افت نرخ ارز و نفت هرچند در روند صعودی نتوانست خریداران را تحریک کند اما می تواند تا حدودی موضع فروشندگان را تقویت کند و شاهد نوسانات محدود در نمادهای دلاری بود و احتمالا گروه های خودرو، بانک، بیمه، حمل و نقل و ... تقاضای نسبتا بهتری داشته باشند. 

بصورت عمومی از بین رفتن ابهام در رابطه با مذاکرات و البته حصول توافق خبری مطلوب برای بازار خواهد بود که در صورت تحقق می تواند موضع خریداران را تا حدود زیادی تقویت کند. باید دید در صورت رسیدن به راه حل، جزییات چیست و البته عکس العمل سیاست گذار پولی به این حصول توافق چه خواهد بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.