اقدام قضایی برای مسببین سقوط بورس

اقدام قضایی برای مسببین سقوط بورس

 ذبیح اله خدائیان از 6 اقدام قضایی علیه مسببین وضع موجود بورس خبر داد و گفت: ورود جدی دادستانی به این موضوع ادامه خواهد داشت. در همین زمینه هشدارهایی از مدت‌ها پیش توسط سازمان بازرسی به یکی از مسئولان سابق وزارت اقتصاد درباره انتصاب دو عضو شورای عالی بورس داده شده بود.

وی افزود: این افراد با توجه به اصل عدم تعارض منافع، نباید در شورای عالی بورس بکارگیری می‌شدند اما بدون توجه به این موضوع انتصاب شدند. تذکرات دیگری نیز داده شد اما به آنها عمل نشد در حالی که اگر جدی گرفته می‌شد، وضعیت بورس بهبود می‌یافت. همین موضوعات سبب تشکیل پرونده کیفری برای فرد مسئول در وزارت اقتصاد و با رسیدگی‌ دادگاه کارکنان دولت محکوم شد که البته این حکم بدوی است.

این مقام مسئول ادامه داد: سازمان بازرسی در پی تذکرات و دستورات رئیس دستگاه قضا پیرامون بورس با جدیت بیشتری این موضوع را پیگیری می‌کند. در ضمن بررسی‌ها، آسیب‌های جدیدی شناسایی شده و تذکرات لازم و به موقعی نیز به وزیر اقتصاد دولت داده شده و امید است هرچه سریع‌تر در راستای اجرای این پیشنهادات اقدامات لازم صورت بگیرد.

خدائیان از احراز تخلفاتی علیه اعضای هیات مدیره سابق بورس خبر داد و گفت: این تخلفات جهت رسیدگی به مراجع ذی‌صلاح ارجاع شده است. از اعضای هیات مدیره سابق بورس، اخذ توضیح شده که توضیحات تا حدودی قانع کننده نبوده و پرونده آنها به مرجع قضایی ارسال خواهد شود. اسامی 100 شخص حقوقی که ورود و خروج آنها به بازار سرمایه و مبالغی را که وارد این بازار کرده اند ، غیرمنطقی بوده، استخراج شده است.

وی عنوان کرد: تعدادی از اشخاص حقیقی با عملکرد مشکوک هم شناسایی شدند که باید در خصوص استفاده این افراد از اطلاعات نهانی یا تعارض منافعی که احیانا وجود داشته، بررسی‌ها و پیگیری‌های لازم صورت بگیرد. سازمان بازرسی در این موضوع همکاری لازم را با نمایندگان مجلس دارد و گزارش کار را برای آن‌ها ارسال کرده است. چنانچه تخلفی درباره شرکت‌ها و اشخاص حقیقی در موضوعات مرتبط احراز شود، پرونده کیفری آنها تشکیل خواهد شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.