تاثیر مذاکرات بر بازار های مالی

تاثیر مذاکرات بر بازار های مالی

همسو با رفتار پاندولی شکل گرفته در بازارها، معامله گران با حساسیت مذاکرات برجامی وین را دنبال می کنند.

بازارها همچنان با حساسیت مذاکرات برجامی وین را پی می‌گیرند.

بازار ارز و سکه | سکه و دلار سیگنال افزایشی گرفتند

در بازار ارز و سکه، قیمت سکه و دلار با سیگنال گیری از وین، دوباره شاهد تکانه های مثبت قیمت بود؛ به طوریکه قیمت دلار به کانال 26 هزار تومان هم برگشت، هر چند قیمت دلار در 25 هزار تومان در حال معامله است. قیمت سکه هم به کانال 12 میلیون تومان نزدیک د. به نظر میرسد در معاملات روز چهارشنبه قیمت ها در همان محدوده بدون تغییر زیاد باقی بماند. چرا که وزن اخبار مثبت از وین در خصوص توافق احتمالی بر سر احیای برجامبسیار بیشتر از سیگنال های منفی است.

بازار سهام | توان خریداران و فروشندگان بورس برابر شد

در بازار سهام، شاخص ها احتمالا در روز چهارشنبه در دامنه محدودی تغییر کند. پیش روی خریداران بورس در شرایطی است که به دلیل نبود کشش، فروشندگان چندان تمایلی به فعالیت ندارند. شاخص های عملکردی نشان میدهد که توان خریداران و فروشندگان به حالت برابر رسیده و احتمالا از این حیث بازار تغییری را انتظار نکشد. البته همچنان مذاکرات برجامی وین، مهمترین رویدادی است که بورس بازان منتظر تعیین تکلیف وضعیت آن هستند.

 

بازار خوردو | فروش فوق العاده ایران خودرو تا فردا

در بازار خودرو از دیروز دوباره فروش فوق العاده ایران خودرو آغاز شد و تا فردا ادامه دارد. قیمت خودروها اگرچه تکانه های مثبت را ناشی از تحرکات بازار ارز به ثبت رساند، در غیاب حرکت روبه جلوی قیمت دلار و شرایط انتظاری برای مشخص شدن مذاکرات برجامی وین، همچنان بازار خرید و فروشی فعالی ندارد و قیمت ها هم مسیر نزولی را هم تجربه کرده است.

بازار مسکن | پیگیری مذاکرات برجامی وین توسط فعالان مسکن

در بازار مسکن نیز همچنان بازار تغییر خاصی را تجربه نکرده است. به نظر می رسد اگرچه نشانه های کاهشی در بازار مسکن دیده شده است اما در صورت توافق برجامی وین احتمال دارد شاهد تخلیه و خروج بخش عمده ای از تقاضاهای سوداگرانه در بازار باشیم. فعالان مسکن به مثابه همه بازارها با دقت و حساسیت مذاکرات برجامی وین را دنبال می کنند. فعلا قیمت ها همچنان در همان محدوده های قبلی با تکانه های منفی دنبال می شود.

بازار ارز دیجیتال | رمز ارزها دوباره تغییر جهت دادند

در بازار ارز دیجیتال، قیمت بیت کوین اگرچه به محدوده 36 هزار دلار هم سقوط کرد، اما در بامداد امروز به کانال 37 هزار تومان برگشت و سیگنال های مثبت به همراه سایر رمز ارزها ارسال کرد. البته به جز اتتر که مسیر نزولی را دنبال کرد، سایر رمز ارزها همچون اتریوم یا بیت کوین در شرایط صعودی به سر بردند. با افزایش تنش میان روسیه و اوکراین، امریکا و اتحادیه اروپا در قالب یک بسته تنظیم شده، روسیه را با شدیدترین تحریم ها روبه رو کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.