پیش بینی بورس این هفته

پیش بینی بورس این هفته

 بورس در حالی دومین هفته اسفند را با حضور شاخص در کانال 1.2 میلیون واحدی و تداوم بی اعتمادی فعالان به آینده کوتاه مدت، شروع می کند که کارگزاری آبان درباره اوضاع روزهای قبل و بعد اعلام کرد: بازار هفته گذشته رشدهای کم رمقی را پشت سر گذاشت و با گردش نقدینگی در بین گروه های مختلف همراه بود. موضع گیری های متفاوت و مربوط به مذاکرات وین، نوساناتی را به بازار وارد کرد و در برابر تزریق مقطعی نقدینگی به گروه خودرو و بانک، رشد پالایشی ها با توجه به روند صعودی نفت جالب توجه بود.

نکته مهم دیگر، رشد قیمت ها نمادها و گروه های کوچکتر بود که نشانه مثبتی مبنی بر احیای روند بازار و تمایل به تزریق نقدینگی از طرف سهامداران حقیقی ها است.

بازارهای جهانی نیز شاهد روزهای پر تنش و تاریخی هستند و حمله روسیه به اکراین هرچند در ابتدا نوسانات شدیدی را به بازارهای مالی به خصوص بازارهای کالایی وارد کرد اما بسته های تحریم غرب نشان داد آمریکا و اروپا برخلاف اظهارات قبل از حمله ، تمایلی به نشان دادن اقدامات جدی ندارند و کاهش تنش در بازارها را به تقابل  به تجاوز روسیه ترجیح می دهند.

همین مسئله، بازپس گیری بخشی از ریزش بازارهای سهام را در پی داشت و طلا نیز بخش از زیادی از رشد اخیر را از دست داد. هرچند در چند روز اخیر بازارها همچنان محتاط بودند و به شدت اخبار را در نوسانات اعمال کردند اما تحولات اخیر تبعات سیاسی اقتصادی و البته اجتماعی گسترده در جهان خواهد داشت که تشدید تقابل بین ابرقدرت ها آغاز این تحولات خواهد بود.

بازار ارز هم اگرچه طی هفته اخیر به نهایی شدن مذاکرات امید داشت اما در پایان هفته، اظهارات طرفین واگراتر شد و در آخر هم خبری از نهایی شدن توافق نشد. به نظر می رسد همچنان برخی موارد سخت نهایی نشده و کار ادامه دارد. جنگ روسیه و اکراین نیز تا حدودی مذاکرات وین را متاثر کرد تا بازار ارز در پایان هفته محتاط تر شود. احتمالا در این هفته نیز که به نوعی هفته نهایی محدودیت زمانی تعیینی غرب است باید منتظر اخبار بیشتر از وضعیت مذاکرات و متعاقبا واکنش های بازار ارز بود.

فعالان بازار سهام نیز همچنان محتاطند و خوش بینی به احیای برجام باعث شده تا رفته رفت اقبال بازار به نمادهای بسیاری از گروه های کوچکتر باشد که افت سنگینی را متحمل شده اند.

با توجه به عدم رفع ابهامات و همچنین سطوح قبلی در قیمت های جهانی، احتمالا بازار امروز همچنان در گروه های بزرگ رفتار محتاطانه نشان دهد و توجه به گروه های کوچکتر بیشتر باشد. در این میان گروه پالایشی به واسطه وضعیت نفت و فرآورده ها همچنان مستعد نوسانات مثبت هستند.

تحلیل تکنیکال شاخص کل و همزون

رمضان سلیمانی کارشناس بازار هم در مورد پیش بینی شاخص اعلام کرد: شاخص کل و هموزن ، متمایل به هدف گیری خط روند نزولی 7 ماهه هستند و این مهم هرچه به سمت نیمه دوم اسفند و بویژه هفته پایانی نزدیک می شود احتمالا بیشتر خواهد شد.

اگرچه برخورد نظامی روسیه با اوکرای منجر به بروز تلاطم بازار های مالی شد و نفت را تا ورای 100 دلار هم بالا برد و سهام را نیز در برخی مناطق از جمله مناطق درگیر و اروپا بشدت متاثر ساخت اما بنظر نمی رسد تاثیر منفی عمده ای بر بورس تهران داشته باشد. بویژه آنکه بازار سرمایه به دلیل سیاست های دولت و مجلس در مسیر کاهشی قرار داشت !

البته قیمت نفت آرام گرفته و در مسیر قبل از بحران قرار دارد و این کاملا طبیعی بنظر می رسد. زیرا احتمالا روسیه بدون دردسر عمده ای، اوکراین را اشغال خواهد کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.